• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Bigfoot funnen

Vad tror ni om den Bigfoot som hittats i USA, idag ska det presenteras bilder och DNA bevis.
Bigfootvarelsen ligger förnärvarande i en frys, den skulle visst väga 230 kg...
Källa Google, "bigfoot found"
Huga, om man mötte en sådan varelse i skogen !
Personligen har jag en upplevelse med en kamrat i Kolmården på 80- talet, men om det kan jag berätta en annan gång.
Vad tror ni ?, är det påhitt ?
peter1959
 
För att bidra med 'lite flummighet' så talas det just nu väldigt mycket i diverse kretsar om att det är tid för stora avslöjanden i världen. Så visst, med tanke på hur sanningar avslöjas i min egen närhet just nu så är jag benägen att luta mer åt Javisst! än Äh!
 
Upplägget "vi har bevis, men vi kan inte visa det för någon" är ju inte direkt ett tecken på rent mjöl.
Inte heller att de vänder sig till en "känd Bigfoot-jägare" snarare än världens samlade zoologer för att få stöd. Det här bör ju inte gå till på nåt annat sätt än när man upptäcker andra nya arter, vilket man ju gör hela tiden.

Tona ner new-age-flummet. Antingen finns bigfoot, och då är det ju som vilken annan art som helst. Eller så finns bigfoot inte, och då är det ju inget att snacka om.

"Dags för stora avslöjanden" är det ju alltid. Eller?
 
peter sedin du gillar att måla bilder i paint, ellerhur :) ?

Bigfoot är förövrigt bara en myt, men jag hoppas att jag har fel :)
 
Det var jungfru Maria i en utomjordisk gummidräkt.

Tyvärr (?) är det oftast den troligaste förklaringen som är sann, inte den den mest spännande.

OccamsRazorPosterwebcopy.jpg


Folk som letar efter "övernaturliga" förklaringar tycker ofta att skeptiker och vetenskapsmän är inskränkta. Själv tycker jag att inskränktheten är större hos dem själva, eftersom de oftast snöar in på en enda möjlig förklaring. Vissa förklarar allt med spöken och andar, andra förklarar allt med utomjordingar. Några förklarar allt med sina egna gudar, andra med mytologiska djur eller oknytt. Är det öppensinnat?

Varför var det till exempel ingen som lade fram teorin att det håriga frysfyndet var en utomjording?

Här är mer information om gummidräkten. Källan är just den inkallade berömde bigfootjägaren själv:
http://www.searchingforbigfoot.com/

Men Ewerhofs snack om "stora avslöjanden" var i och för sig sant. ;)