betalningsätt vid köp från tyskland

Hej,

ni som beställt varor från tyskland, funkar betalningssättet "Zahlung per Nachname" utanför tyskland? dvs man betalar varan på posten när det ankommer. eller hur har ni betalat?

/stefan

Jag har beställt ett flertal gånger från tyskland och andra europiska länder, bla från Globetrotter, taschenversand, hergarden mfl. Betalningen har aldrig varit något problem, ibland så har varorna kommit ända hem till dörren med budföretag som då skulle ha pengarna kontant i handen, andra gånger har jag hämtat på posten (dvs statoil för min del) mot postförskott och ibland har jag även betalt via kort (mastercard) via nätet. Och som sagt - det har alrig strulat och jag har aldrig blivit blåst. Fördelen med att betala med kort är att du i regel slipper vissa avgifter (mellan 2 och 5 Euro) och ibland även får någon procents rabatt (2-3%). Har faktiskt även beställt cd-skivor från USA och då betalat med kort och har haft turen att slippa åka fast i tullen.
Kolla med din bank, de flesta erbjuder e-kort, vilket innebär att du får ett nytt "engångs" kortnummer som bara gäller för ett specifikt köp som är tänkt att använda just vid köp över nätet.

/ Mattias

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg