Bestick och tallrikslåda av titan/stål?

Jag funderar på att sluta att använda plast bestick och tallrikslåda.

Bestick kan man lätt hitta av titan men tallrikslåda komplett av titan eller något som är lätta och bra verkar vara svårt att hitta. Finns massor av plast, gummi men inte Titan/stål.

Någon som vet? :)
 
Tack ska du ha seobserver.

Måste säga att det finns mycket fler att välja komplett tallrikslåda av plast än av rostfritt stål/ alu.

http://www.lunchbots.com

Förresten är forum till för att hjälpas åt. ;-)

/Latmasken
 
Trangia har matlådor i aluminium i två storlekar.Dom kan dubbla som reservkök också.

Xxl har båda storlekarna i sitt sortiment.
 
Bl a Engelska och Franska snuskburkar är lådor, men visst är världen översvämmad av smörgåslådor i plast.
Hoppas du hittar vad du söker.
go tur!
 
Där är dom ju , dessa är desutom perfa att ha sjukvårdsutrustning,överlevnadsutrustning i kan sen tvåa som reservkokkärl.

Man kan tejpa dom vattentäta , iaf dom utan handtag i locket får man fulgod täthet med eltejp även många meter under vattenytan.
 
Problem...

Jag känner mig såå gammal.
I en stor del av mitt liv har jag varje dag käkat min lunch från ett värmeskåp där en matlåda av ett slags metalliskt material, exempelvis rostfritt stål eller aluminium haft gårdagens matrester.
En uppdrucken brännvinsflaska med saft eller mjölk därtill. Ett paket med några hårdbrödmackor förvarad utan mer avancerat omslag än lite skithuspapper.

Vad felas vår unga generation?

Lite ironiskt alltså 😄
 

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg