• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Beställa pellets

Ringde till min leverantör av pellets idag och beställde två storsäckar a 700 kg. Här kommer en sammanfattning av samtalet:
Hej, jag skulle vilja beställa pellets.
Ok, vill du ha det redan imorgon?
Nej, nästa fredag vore bättre.
Då går det tyvärr inte.
Nähä, varför inte det då?
Jamen, då är det ju älgjakt!

Så nu får jag försöka klara mej med att köpa några småsäckar tills älgjakten slutat.
 
Vet inte hur du har det, men luftvärmepumpen värmer vårat 1 ½ våningshus nästan året runt, blir det kallare än -18 får vi dra på elkassetten, men det är sällan.
Om du tänker satsa på en, så köp det bästa. inte det billiga.
Men pellets är ju skitbra alternativ till oljan som vi kastat ut för länge sedan.
Har även tätat fönster, altandörrar nertill, lågenergilampor härodär, samt har ett avtal med kundkraft som när man får erbjudande på telefon, eller blir påhoppad ute av försäljare, då nämner jag att vi har avtal med kundkraft, så brukar dom svara : jaha, de priserna kan vi inte gå ner till, tack för samtalet...
 
Väntar tills dom är tillbaka, tyckte bara att det var lite skoj att all affärsverksamhet upphör under en vecka. Handlar från ett familjeföretag i närheten och tydligen är familjen älgjägare.
Grejen var ju att när hon svarade att det var älgjakt, lät hon som om jag var ett riktigt UFO som trodde att dom jobbade då.
Pär
 
päeng;389646 sa:
Väntar tills dom är tillbaka, tyckte bara att det var lite skoj att all affärsverksamhet upphör under en vecka. Handlar från ett familjeföretag i närheten och tydligen är familjen älgjägare.
Grejen var ju att när hon svarade att det var älgjakt, lät hon som om jag var ett riktigt UFO som trodde att dom jobbade då.
Pär


Hmmmm, låter som när jag skulle lämna ut ett personligt vapen till en fältflygare på i slutet 70- början på 80- talet då Stenmark gjorde sina åk, jag bad honom återkomma senare på eftermiddagen till hans förvåning/upprördhet, och ja, vi hade en svartvit tv på Mobmtrlförrådet som alla satt som förstenade framför....
Hade svårt o förklara för min chef varför han inte fick sin puffra när han kunde hämta den...
 
Senast ändrad:
Varför måste du vara hemma när de levererar?

Därför att säckarna töms i en ränna genom en gammal kokslucka ner i förrådet som är anpassat för två st.500kg säckar. När dom bytte till 700 kg får det fortfarande plats men jag måste hjälpa till att skyffla undan och fördela.
Pär