• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Berts sista ord

Ja, Bert Bolin - svensken bakom IPCC typ - dog ju i söndags. Vila i frid. Hur som helst, här är en debattartikel från SvD, som blev Bert Bolins sista.

http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/artikel_739845.svd

Debatten om klimatförändring har ju drivits även på Utsidan, så det kanske finns nån som är intresserad. Artikeln vill nyansera den katastrofbild som återges i media, och är kanske bra för att sansa huvudet när det kokar där uppe (som det gör på mig ibland) :)
 
Nja, den där artikeln vill jag inte kalla nyanserad. Hellre då den här.

Du deltog inte i diskussionen som var här på Utsidan vill jag minnas. Och faktum är nu att den diskussionen till viss del handlade om huruvida texter som den du länkar till är tillräckligt nyanserade eller ej, så ditt inlägg här är helt enkelt en fortsättning på diskussionen som dog ut. Därför orkar jag inte gå i polemik eller krama om dig. :)
 
Men din länk ägnar sig egentligen väldigt lite åt miljö och mera åt att slå på delar av etablissemanget (kung och statsminister bland annat). Jag kallar det inte nyanserat att istället för att föra en saklig debatt slå vilt omkring sig på budbärare.
Och den är dessutom full av grammatiska fel, något som brukar vara ett tecken på att det inte har lagts ner särskilt mycket seriöst arbete på en artikel.
 
Intressant

att Bert och Bo nedtonade havsnivåhöjning och Grönlandsisens smältning.

Skall man vara skrämd eller lugnad?

Thure