Bergslagsleden utan mat.

Bra info :)

Men vad jag vill veta är varför man testar sig under så pass lång tid som 10 dagar - är det kul? Själv har jag testat att vara utan mat, men med vatten, i ca 3 dagar, det var två nätter men inte fullt 72 timmar, kanske 55-60 timmar! Jag var då både frusen, oregerlig och trött, somnade stup i kvarten tills jag fick i mig mat och sen vila! Efter bara 6 timmars sömn en god frukost så var jag återställd... (PS. Detta var inte i lumpen, då jag bra gjorde 2 dagar med svältövning)

Jo det undrar vi med.

jo det är kul att svälta men vi är nog inte så måga som tycker det.

Ja de är ett projekt som kommer tära på både kropp och psyke. Men vore roligt att ha med mig någon mer! Nån som är sugen?

Hej,
När hade du tänkt göra det?
Hur lång tid tänker du ta på dig?
syd till norr?
10 dagar bygger på att du vandrar 2.8 mil/dag men det är inga problem att gå leden mycket fortare om man inte måste se allt.
En detalj, tänker du bära vattenrenare med dig? Rent vatten kan vara svårt få tag på vid vissa etapper

Hej,
När hade du tänkt göra det?
Hur lång tid tänker du ta på dig?
syd till norr?
10 dagar bygger på att du vandrar 2.8 mil/dag men det är inga problem att gå leden mycket fortare om man inte måste se allt.
En detalj, tänker du bära vattenrenare med dig? Rent vatten kan vara svårt få tag på vid vissa etapper

Har inte planerat in vandringen med tanke på med recenärer. ja får man pressa lite så tror jag man kan komma upp i 5 - 6 mil om dagen. De blir vattenrenare och camelback.

Har inte planerat in vandringen med tanke på med recenärer. ja får man pressa lite så tror jag man kan komma upp i 5 - 6 mil om dagen. De blir vattenrenare och camelback.

har du planerat vad du ska dricka, att bara dricka renatvatten är inte bra om man inte äter. du kommer nog att svetas stora mängder, så du måste ersätta den förlorade vättskan. Vid för stort intag av bara vatten kan orsaka obalans i blodet angående salter och det tillståndet är inte att leka med.
jag har som regel att alltid få i mig minst tallbarsdryck när jag dricker under svält

våran urbefolkning i sverige är ochså rädda för att urlaka kroppen med för mycket vatten så de dricker sällan om de inte äter mat.

under de längre svälturerna med ansträngning så har jag tappat alla saltreferenser i ca 3 dagar efter turen och det är nog ett tecken på att man har fått obalans i kroppen

när vi har gjort våra längre strapatser har vi i största möjliga nivå försökt att undvika att svettas vilket kan bli svårt när du ska gå så långt perdag.

har du planerat vad du ska dricka, att bara dricka renatvatten är inte bra om man inte äter. du kommer nog att svetas stora mängder, så du måste ersätta den förlorade vättskan. Vid för stort intag av bara vatten kan orsaka obalans i blodet angående salter och det tillståndet är inte att leka med.
jag har som regel att alltid få i mig minst tallbarsdryck när jag dricker under svält

våran urbefolkning i sverige är ochså rädda för att urlaka kroppen med för mycket vatten så de dricker sällan om de inte äter mat.

under de längre svälturerna med ansträngning så har jag tappat alla saltreferenser i ca 3 dagar efter turen och det är nog ett tecken på att man har fått obalans i kroppen

när vi har gjort våra längre strapatser har vi i största möjliga nivå försökt att undvika att svettas vilket kan bli svårt när du ska gå så långt perdag.

Nej självklart kommer kroppen må skit men jag tror renat vatten och kanske lite tallbarsdryck kommer räcka! Är jag noga med att anpassa klädseln så borde jag inte svettas så kopiöst. Jag trodde inte detta skulle vara ett sånt stort projekt men de verkar bara bli större och större. För de första så måste jag tänka på säkerheten och fixa någon som är villig att hämta upp mig vart jag än går. För de andra måste jag inhandla bättre kängor, bättre strumpor och ett nytt ställ, samt att de vore kul att få de dokumenterat på film. De här lutar nog åt att de blir ett sommar projekt. Offra nån semestervecka! 4 dagar känns inte längre realistiskt..

Nej självklart kommer kroppen må skit men jag tror renat vatten och kanske lite tallbarsdryck kommer räcka! Är jag noga med att anpassa klädseln så borde jag inte svettas så kopiöst. Jag trodde inte detta skulle vara ett sånt stort projekt men de verkar bara bli större och större. För de första så måste jag tänka på säkerheten och fixa någon som är villig att hämta upp mig vart jag än går. För de andra måste jag inhandla bättre kängor, bättre strumpor och ett nytt ställ, samt att de vore kul att få de dokumenterat på film. De här lutar nog åt att de blir ett sommar projekt. Offra nån semestervecka! 4 dagar känns inte längre realistiskt..

jag har varit med om att folk har fått rubbningar i saltbalansen vid intag av bara vatten efter en dag med 5 mils march men då var det varm väderlek och jag vet inte hur han hade skött intag av mat och vatten dagarna innan .
det som hände här var att han började att krampa och det är inte kul.

ska du gå bergslagsleden så kan jag hjälpa till med transport om jag är hemma under den tiden som du tänker gå.

alltid intressant att möta folk som plågar sig själv ;)

jag har varit med om att folk har fått rubbningar i saltbalansen vid intag av bara vatten efter en dag med 5 mils march men då var det varm väderlek och jag vet inte hur han hade skött intag av mat och vatten dagarna innan .
det som hände här var att han började att krampa och det är inte kul.

ska du gå bergslagsleden så kan jag hjälpa till med transport om jag är hemma under den tiden som du tänker gå.

alltid intressant att möta folk som plågar sig själv ;)

Aj då! Ja saltbrist brukar ju resultera i de. Har själv bara haft smärre kramp.. Ja jag tror helt klart varm väder ska undvikas. Häldre lite kyligt och kallt.. Låter bra! Jag ska försöka uppdatera om hur mitt planerande går! :)

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
camoscio Bergslagsleden Vandringsleder 11
veni Hela Bergslagsleden Vandringsleder 23
Askel Finaste del av Bergslagsleden för 2-3 dgr? Vandringsleder 4
picturalis Rutt för solovandrare Bergslagsleden Vandringsleder 1
blastlast Sökes: Äldre kartor över Bergslagsleden Vandringsleder 20
gurli Bergslagsleden Vandringsleder 4
Ceres Bergslagsleden juni-juli Vandringsleder 13
UnderEnTarp Kartblad för Bergslagsleden? Vandringsleder 6
naarendra Bergslagsleden v42 Vandringsleder 0
shike77 Bergslagsleden Vandringsleder 50
UtsiDaniel Bergslagsleden Vandringsleder 2
Matte83 Bergslagsleden. Vandringsleder 4
camoscio 4 dagar på Bergslagsleden Vandringsleder 1
liquidmonkey bergslagsleden på vintern???? SVARA NU, tack! Vandringsleder 3
mikeon Uppdatering av Bergslagsleden inledd Vandringsleder 0
Miklas Bergslagsleden Vandringsleder 33
dause Bergslagsleden, vinter Vandringsleder 2
CanMan Bergslagsleden Vandringsleder 2
Vinter123 Ta sig till Bergslagsleden? Vandringsleder 3
igs bergslagsleden Vandringsleder 2
Sigi Högakustleden utan tält? Vandringsleder 2
Joel S Dagsturer, Höga Kusten utan bil Vandringsleder 1
Jackiie Vandra Västerås-Stockholm möjligt utan omvägar? Vandringsleder 6
klasback Utan bil i Linköping Vandringsleder 10
12lag415 Mat? Vandringsleder 11
nyajasmine Mat för vandring? Vandringsleder 4

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg