En snyggt skött reklamation är den bästa reklamen, säger man ju.
Jag köpte en (för mig, då) svindyr GORETEX-jacka, jag tror det var -91. Jackan tjänade mig väl under två decennier men till sist lossnade tejpen på sömmarnas insida. Jag hade inte hjärta att slänga bort min kära jacka utan den la jag undan. Den var ju trots allt rätt fräsch.
En dag såg jag att goretex skrev något på FB och jag passade på att fråga lite försynt om deras garantier - jodå, det var livstids garanti och de skickade mig en fraktsedel och jackan åkte till deras reparationshub i Skottland.. Nu tog det rätt lång tid för dem, men idag meddelade de att min jacka hade delaminerat och går inte att laga, men jag får en ny jacka!
Så ska det gå till.
Jag köpte en (för mig, då) svindyr GORETEX-jacka, jag tror det var -91. Jackan tjänade mig väl under två decennier men till sist lossnade tejpen på sömmarnas insida. Jag hade inte hjärta att slänga bort min kära jacka utan den la jag undan. Den var ju trots allt rätt fräsch.
En dag såg jag att goretex skrev något på FB och jag passade på att fråga lite försynt om deras garantier - jodå, det var livstids garanti och de skickade mig en fraktsedel och jackan åkte till deras reparationshub i Skottland.. Nu tog det rätt lång tid för dem, men idag meddelade de att min jacka hade delaminerat och går inte att laga, men jag får en ny jacka!
Så ska det gå till.