• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

bergesbestigning och längre klättring. Har du lust?

Söker klätterkamrat för längre klättring och även för att kanske sikta in sig på ett större berg så småning om, finns det några intreserade tjejer eller är jag ensam? Tycker man ser tejerna för lite./Mvh Ylva-Li Göranson

Vill gärna åka..

Hallå!

Om du är sugen på att åka till USA tre månader i höst för att klättra allt från enrepors till Salathe så är jag helt på.. Tänkte dra september-november

Hanna =)

Intresserad av vandringar/bestigningar

Hej!

Jag är intresserad av att hänga med på någon vandring på berg. Min make gör det inte så jag letar ressällskap på annat håll. I januari gjorde jag ett försök på Kilimanjaro, men fick ospecifika bröstsmärtor på 3700 meters höjd och avbröt för säkerhets skull. Men skam den som ger sig, jag vill ut på höga höjder igen. Det gäller bara att det dyker upp ett tillfälle då jag kan ta ledigt från jobbet (är ganska flexibel).

- Berit

Jo men jag är också intresserad av lite större berg, kanske inte i höst men gärna till våren. Inte någon direkt erfarenhet utom Norge. Har du några uppslag?

Några uppslag

Hej Maria!

Jag har en hel del ogjorda saker på min önskelista.
Nosade lite på Sierra Nevada en höst för ett år sedan, men just då vi planerat en tvådagars tur upp på toppen så kom snön (början av november).
Alperna, Pyreneerna och Sierra Nevada är alltså berg på lite närmare håll att öva på.
Något jag drömmer om är dock Sydamerika. Inkaleden och kanske något av de högre topparna i den världsdelen vore kul.
Jag har lite länkar till intressanta klättrings/vandrings-sajter som jag kan plocka fram så småningom.

Jag återkommer.
- Berit

SJÄLVKLART ÄR JAG PÅ!

hej alla! jag är absolut PÅ oavsett vad gäller salatheväggen i yosemite, kilimanjaro eller ett träningspass här hemma. ( just nu Uppsala) Har länge saknat tjejer som vill...hade nästan tappat hoppet.. det blir så jobbigt att alltid bara vara med killar när man är ute. så nedrans glad vart jag nu när några andra kloka personer ( ni )redan tagit upp ämnet... jag drar dock till usa och kanada för att klättra om ngn månad och blir kvar resten av sommaren. Men sedan är jag mer än sugen för äventyr. Nu vet jag var jag kan hitta er. --kin

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg