Hej,
jag är hyffsat ny på det här med fjällvandring och vara ute i skogen men uppskattar det jämt.
Förra sommaren gjorde jag och ett gäng dagsutflykter från Saltaloukta fjällstation i 3-4 dagar och jag blev helt frälst.
Nu är planerna att jag och bekant ska göra en egen vandring på Padjelanteleden eller Kungsleden i augusti.
Pga omständigheter kan det bli så att jag kanske får genomföra resan själv.
Såå till min fråga, vad är lämpligast ett 2 eller 3 personerstält? Bergans Trollhetta ska vara pålitligt vid dåligt väder och ligger bra till prismässigt...på XXL nu 25% rabbat så 2000 för 2 p eller 3000 kr för 3p.
Är de mkt jobbigare att sätta upp 3p själv än 2 p?
Kommer de kännas "för stort" ifall jag ligger själv?
Jag är en man på 32 år, 187-188 cm ca 95 kg.
Även takhöjden skiljer ju 90 vs 105 cm...
jag är hyffsat ny på det här med fjällvandring och vara ute i skogen men uppskattar det jämt.
Förra sommaren gjorde jag och ett gäng dagsutflykter från Saltaloukta fjällstation i 3-4 dagar och jag blev helt frälst.
Nu är planerna att jag och bekant ska göra en egen vandring på Padjelanteleden eller Kungsleden i augusti.
Pga omständigheter kan det bli så att jag kanske får genomföra resan själv.
Såå till min fråga, vad är lämpligast ett 2 eller 3 personerstält? Bergans Trollhetta ska vara pålitligt vid dåligt väder och ligger bra till prismässigt...på XXL nu 25% rabbat så 2000 för 2 p eller 3000 kr för 3p.
Är de mkt jobbigare att sätta upp 3p själv än 2 p?
Kommer de kännas "för stort" ifall jag ligger själv?
Jag är en man på 32 år, 187-188 cm ca 95 kg.
Även takhöjden skiljer ju 90 vs 105 cm...