Bergans kundservice

Har försökt att nå Bergans kundservice via mail för en ytterst enkel fråga - men på snart tre veckor har de ännu inte bemödat sig med att svara. De säger själva att man snabbast får svar via mail, så man törs ju inte ens tänka tanken över hur lång tid det skulle ta dem att svara via annan kommunikationsväg.

Vad har ni för erfarenheter av dem? Har hållit vid Bergans ett tag och har flera av deras produkter, men blir ju naturligtvis besviken på hur de hanterar kunder. Risken är ju också naturligtvis att de inte fått min fråga, men har svårt att tro så. Kanske anser de att man i första hand ska vända sig till återförsäljaren!

Hur upplever ni generellt kundservicen hos "outdoorfirmor"? Någon som har exceptionellt god service och gott bemötande?

Vad säger ni? Vad anser NI generellt om Bergans produkter i övrigt?

Själv sätter jag Outnorth högst på listan över outdoorföretag med fin service. Både när det gäller att ventilera ett eller annat, men även leveranser som ofta kommer redan dagen efter beställning. Addnature ligger bara hårfint efter.

Jag har också handlat en del av Point via nätet där man inte får bekräftelse på beställning. Där man kan vänta i flera veckor innan varan kommer och där man inte besvarar frågor eller kritik via mail. Spannet är m.a.o stort.

Jag har positiva erfarenheter av Outdoorexperten och Addnature med snabba leveranser och bra kundservice.
Om jag ska lyfta fram en enskild är det definitivt Lundhags. Jag fick där byta storlek på ett par kängor som jag använt en vecka. Fick bara bekosta frakten. En annan sak jag gillade var när jag bad om hjälp med inställningarna på min ryggsäck, då fick jag ett personligt svar av en medlem i familjen Lundhags. Det känns ganska unikt idag...

De säger själva att man snabbast får svar via mail, så man törs ju inte ens tänka tanken över hur lång tid det skulle ta dem att svara via annan kommunikationsväg.
Fast alla som jobbat på en (periodvis underdimensionerad) kundservice-avdelning, support eller liknande vet ju att det inte funkar så. Man rekommenderar kunderna att använda mail, men den som orkar vänta i telefonkön och skriker högst kommer alltid före den som skickat ett trevligt formulerat mail, tyvärr...

Jag mailade bergans med en fråga för ca ett år sen. Har fortfarande inte fått svar, så nä jag kan inte annat än göra tummen ned för deras kundservice. Frågan löste sig ändå så därför har jag inte legat på dom. Men ändå.

Ska jag göra tummen upp för kundservice så har jag bara goda erfarenheter från addnature och lundhags där lundhags verkar spela i en egen division. Obs, nu pratar jag enbart om kvalitén på kundservicen.

Mvh // Johannes

Kan verkligen instämma att Lundhags är en klass för sig. Jag fick enorma skavsår av mina nya kängor, jag ringde och förklarade förtvivlat mitt problem. Skomakaren som svarade sade att jag skulle skicka upp kängorna tillsammans med en skiss på mina fötter. Två veckor senare fick jag tillbaka kängorna, och nu var de perfekta.

Jag var beredd på en saftig faktura, men i lådan tillsammans med kängorna låg en faktura med totalbelopp på noll kronor. Jag behövde ens inte betala returfrakten.

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg