Bergan plce

Kolla
http://www.utsidan.se/vb_forum/showthread.php?threadid=18073

Omdömet som står där stämmer över ens med det jag hört från annat håll.

I kundsuporten på Army-surplus.uk sa de att PLCE är en stor robust säck som är något obekväm. Anledningen till detta skulle vara att det förutsätts att bäraren är utrustad med saker som stridsväst, kroppsskydd, camelback osv och därmed inte har någon större nytta av stoppade bärytor och avbärarbälte.
Tydligen är avbärarbältet helt borttaget på många av de begagnade säckarna. Om man planerar att knalla omkring med säcken iförd T-shirt så rekomenderades Berghaus kopian i stället, den skulle vara mycket prisvärd.
 
Tack så väldigt för svaret. Det hjälpte en hel del.
Då jag mer eller mindre kommer att leva i ryggsäck under en period är det inget alternativ verkar det som eftersom jag kommer att gå mkt men samtidigt behöver rejäl kvalitet. Det måste vara skönt att gå med.
och kopian ingav inget större förtroende vad angår kvaliteten.
 
Jag hoppas få en PLCE rygga någon gång under veckan och kommer då testa den under helgen. Kan återkomma efter helgen och berätta mer.

Det jag har hört om den innan har både varit positivt och negativt, men många som har varit i Brittiska armen gillar säcken.
 
Jag vet bara att jag läste i någon engelsk forumdiskussion (vet ej var, googlade på "Berghaus Crusader") att flera inte rekommenderade PLCE-säcken för civilt bruk, just pga att midjebältet sitter högt för att inte vara ivägen för stridsbältet.

Om du vill spara pengar på en stor grön säck, så är ebay.com eller ebay.co.uk heta tips. Där kan man hitta både Berghaus Crusader, Vulcan och ibland Atlas till förmånliga priser.
 
"PLCE bergan/bergen " är väl snarare en specifikation än en enskild ryggsäck? Det betyder väl bara att det är en stor ryggsäck som passar britternas PLCE-system?
(Jag tror till exempel att Berghaus Vulcan är PLCE-kompatibel)

Alltså lär det finnas en massa varianter och tillverkare. Men det där med högt avbärarbälte kanske stämmer in på alla, det kan ju vara ett grundkrav.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
såg Snugpack bergan Transportera 1
unisoldier BERGAN vs NORRÖNA?? Transportera 2
såg Berghaus vulkan vs plce bergen Transportera 14

Liknande trådar