Belgien, Luxemburg, Tyskland?

Jag och min flickvän har tänkt att resa runt i Nederländerna, Belgien, Luxemburg, kanske Frankrike och förstås också Tyskland. Många länder på liten utrymme!
Är det någon som har vandrat i dessa områden? Vi åker med bil så vi har tänkt att vandra på dagsturer eller någon rundvandringsled.
Ardennerna ser fint ut och det finns en naturpark på den tyska sidan av gränsen (Deutsch-Luxemburgischer Naturpark). Och norr ut finns en Deutsch-Belgischer Naturpark i närheten av Bonn.
Några bra tips?

Jodå, det är trevligar områden. Glöm inte Eifel området i Tyskland, nord ost om Luxembourg, ca 500-700m öh. I Luxembourg finns det en valdigt bra och detaljerad lite pärm med kartor och ledbeskrivningar för kortare och längre turer i landet. 150 st har jag för mig. Pärmen går att köpa i de flesta bokafärer och på turist informantionen.

Muller tal, området rint Larochette och Hollenfels är trevliga. Aven uppe runt Witz och Esch-sur-sure.

Har ni andra frågor så kan ni maila mig pa johan.kretz@lu.danskebank.com

trevlig resa.
Johan

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg