avslutad210712; sa:
Nu vet jag inte om det fungerar likadant på en V8 som på en motion men på min säck är det bara en lina man drar ihop och fixerar med ett snörstopp så har man en extra botten.
[Ändrat av avslutad210712 2005-06-19 kl 21:26]
Jådu, nog är det samma konstruktion - ser det inte likandant ut i alla säckar...? Jag kan tänka mig två tillfällen då man kan behöva dela av säcken:
1 när man vill plocka ut något bara från den nedre delen av säcken men inte vill rubba resten ovanpå. Men det som jag har längst ner är sovsäcken och lite småsaker som bara ska fram vid lägret på kvällen - och då packar jag ändå upp störrre delen av säcken.
2 När man inte har så mycket packning och inte behöver ha någonting i nederdelen överhuvudtaget, så man kan komprimera ihop en del av säcken. Men jag undrar om man gör det - komprimerar underifrån. Tycker det verkar mer logiskt att göra det uppifrån. Men kanske vikten då hamnar för långt "ner"? Alternativt ta en mindre säck från början....
Sen tryter fantasin om vad mellangärdet kan ha för funktion - eller är det bristande erfarenhet? Som sagt, jag har kanske inte hittat finessen med det än...
chris