batteribyte cat eyelampa modell HL500II

Hej!

Är det någon som har en liten cat eyelampa (micro halogen, liten smal genomskinlig sak med fyra smala batterier i sig)?

Hur i hela friden dyrkar man upp den så att man kan byta batterierna? Det står open och en pil på bakstycket så jag har tryckt och dragit och slitit i det området utan resultat.

hjälp!

två timmar och två naglar senare...

..... så vet jag att cat eye fått 4 (av 5) i hantering (byte av batteri) i ett test. Jag vet att cat eys hemsida är usel och jag har tappat bort min skruvmejsel. Lampan har ett antal repor efter diverse hackande med skruvmejsel (innan den gick upp i rök), kniv och divers andra tunna föremål med vars hjälp jag har försökt att bända bort bakstycket.

Lampan består av en över och en underdel som hålls ihop/sitter ihop med en bakdel. Jag gissar att det satts dit genom att trycka upp och in. Det måste sitta en spärr på undersidan som hindrar den att falla av. Finns det inte NÅGON som har bytt batteri?? Jag menar batteritiden är bara tre timmar och lite längre har ni väl cyklat?

Jag funderar starkt på alternativet hammare och städ just nu. Får ju upp den #¤)==/&%¤#"¤%/&() lampan i alla fall. Jag inser att när jag väl fått upp den så kommer det att vara jättelätt och jag fattar inte hur jag kunde hålla på och slita mitt hår i timmar. Men tills dess så undrar jag hur det kommer att kännas med handskar på småtimmarna vid Vadstena när lyset lägger av.

Så här gör jag

- Fattar om lampan med vänster hand, glödlampan framåt.

- Trycker med valfritt finger, tex tummen, strömbrytaren åt samma håll som när man stänger av lampan, fortsätter att trycka tills bakstycket lossnar

-Skakar ur batterikassetten

osv

ETT JÄTTESTORT TACK!!!

Forumet är verkligen en pärla! Jag höll på hela kvällen, tog hjälp av två andra personer och ingen av oss lyckades lista ut tricket!

Återigen, ett STORT tack!

Kristina
(lugn och glad igen)

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg