Hej,
Jag är nyfiken på att kanske komma ut mer i naturen och tänkte att eftersom jag bor i lägenhet nära vatten att det kanske kunde finnas någon som har tips på hur man går tillväga under liknande förutsättningar för att lösa det på smidigt sätt.
Jag är fundersam på om det finns någon form av båt /flytdon som passar för förvaring i lägenhet /på balkong som skulle kunna transporteras till vatten på en liten "trädgårdsvagn" https://www.clasohlson.com/se/Trans...Xxiza1ZpEUnIZ0AoAb8nR6IA3oW-MYaAvPJEALw_wcBCa 1,5 km till vatten - väl framme sjösätter man flytdonet , vänder vagnen uppochner och lastar sig själv samt vagnen på den - helst även plats för hund och packning för i alla fall en dagstur.
När man är färdig så "ror man hem" och packar ihop allt i lägenheten igen.
Jag är fundersam på om det skulle fungera i praktiken eller om det är rent dagdrömmande /önsketänkande från min sida.
Är det kanske vikten som sätter stopp för att den typen av äventyr ska fungera?
Jag kille ~92 kg
Hund 32kg
Vagn 32kg.
+Packning
Är flytdonfrån denna typ av sida
Nått att ha eller finns det bättre alternativ?
Tack för input på förhand.
Jag är nyfiken på att kanske komma ut mer i naturen och tänkte att eftersom jag bor i lägenhet nära vatten att det kanske kunde finnas någon som har tips på hur man går tillväga under liknande förutsättningar för att lösa det på smidigt sätt.
Jag är fundersam på om det finns någon form av båt /flytdon som passar för förvaring i lägenhet /på balkong som skulle kunna transporteras till vatten på en liten "trädgårdsvagn" https://www.clasohlson.com/se/Trans...Xxiza1ZpEUnIZ0AoAb8nR6IA3oW-MYaAvPJEALw_wcBCa 1,5 km till vatten - väl framme sjösätter man flytdonet , vänder vagnen uppochner och lastar sig själv samt vagnen på den - helst även plats för hund och packning för i alla fall en dagstur.
När man är färdig så "ror man hem" och packar ihop allt i lägenheten igen.
Jag är fundersam på om det skulle fungera i praktiken eller om det är rent dagdrömmande /önsketänkande från min sida.
Är det kanske vikten som sätter stopp för att den typen av äventyr ska fungera?
Jag kille ~92 kg
Hund 32kg
Vagn 32kg.
+Packning
Är flytdonfrån denna typ av sida
Kajaker | Köp Kajaker här | Outnorth
Köp Kajaker på Outnorth. Här hittar du de bästa märkena. Fria returer och 30 dagars öppet köp. Fri frakt över 599 kr.
www.outnorth.se
KAYAKSTORE - Go Explore!
Vi är ett litet gäng med en enorm passion för att spendera sin fritid ute i naturen. Bäst görs detta med en kajak eller båt. Vi använder produkterna vi själva säljer och har ett enormt engagemang i att erbjuda våra kunder det absolut bästa.
www.kayakstore.se
Tack för input på förhand.