Baslägerbil

Viking

Låter som ett kul projekt.

Lite tipps om hemsidan e att byta till ljus bakgrund och mörk text och byta font till typ areal eller nått annat utan fötter.

Men iden med basbilen var skitbra!

Re: ?

Ben_Rangell; sa:
Helikopter??
//Janne

Torde vara en anspelning på en berömd scen ur den oscarbelönade? filmen repmånad från 1978. Man passerar en bro som är "markerad sprängd" genom att tillfälligt konvertera lastbilen till helikopter.

Helt rätt!

Jag vill minnas att det var en Viking som dom glada grabbarna lekte krig med.
Dock inte med en camper bakpå.

/BAX

För lite tips

Titta lite i broschyrer som beskriver hur företag som Guerba utrustar sina overlandtrucks.

Öva på att reparera monstret också. Afrika är inte de duktiga mekanikernas förlovade kontinent.

Förresten, jag antar den är fyrhjulsdriven för annars kan det bli trassligt när det regnar. Det blir nämligen lika halt som med isen här hemma.

Och glöm inte vinschen om du hamnar i Konga. Väghålorna där är ibland stora nog att svälja hela lastbilen!

Lycka till och skriv några rader när du är tillbaka!

Re: Viking

Öst; sa:
Låter som ett kul projekt.

Lite tipps om hemsidan e att byta till ljus bakgrund och mörk text och byta font till typ areal eller nått annat utan fötter.

Men iden med basbilen var skitbra!
Kanske även flytta undermenyerna till Viking, de var inte helt logiskt placerade längst till höger, dessutom svåra att se mot bakgrunden. Nog klagat, coolt projekt!
mvh mago

Vägförhållanden

Jag har bott i Mocambique under regnperioden. Ishala vägar är ingen överdrift! Jag valde vikingen för att det är en basal bil utan onödiga saker. Den är något tung, vilket oroar mig lite men jag vet folk som har kört i Sahara med dåligare förutsättninger. Dock skall jag hålla mig från sand i möjligaste mån.
//Janne

Visst ja...

hmmm...efter att ha letat en stund i min hjärna hittade jag en minnesbild från filmen repmånad. Kommer ihåg att de hade en lastbil i filmen men att det var en Viking är det för länge sen för att minnas. Kanske var det en kokbil som man kan se på http://www.activelifequipment.com...

Duktiga mekaniker finns det gott om i Afrika-i alla fall i Mocambique. Problemet är väl att man brukar haverera på fel ställe...Såg en grupp som hade plockat isär en lastbilsmotor på något som såg ut som en sandstrand. De fick ihop pjäsen och var extremt noga med renligheten. Lastbilen såg jag i fungerande skick nån vecka senare men jag vet inte hur länge den levde förvisso.
//Janne

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg