Barnsitts och packa klepper

Någon som har en idé på hur man sätter en tvååring (med antydan till en släng adhd, läs inte sitter still). Man vill ju ogärna spänna fast i nån sele, motsvarande inte heller ta med båtshake och tio ombyten.

jag har en klepper aerius 2.

Dessutom jag har mest använt kajaken solo och haft packningen framtill. Efterssom vi blir två vuxna och en liten så åker den lilla i bärstol hos modern och jag blir den med packningen (120l säck). Får då svårt att rymma den i brunnen.
Bör jag eller skall jag inte spänna fast den på däcket? Rimligtvis bör kajaken bli instabil och vilja slå runt...
 
Jag har paddlat veckotur i 2 vuxna i en 2-sitsig Klepper med full packning (dock utan tvååring). För vår del var lösningen en mängd små säckar som vi knölade in överallt där det gick. Säckar och säckar förresten, det var vanliga plastkasar och de höll inte för en hel veckas hantering, men det är en annan fråga.

Att ha allting i en 120-literssäck verkar omöjligt tycker jag.
 
Någon som har en idé på hur man sätter en tvååring (med antydan till en släng adhd, läs inte sitter still). Man vill ju ogärna spänna fast i nån sele, motsvarande inte heller ta med båtshake och tio ombyten.

jag har en klepper aerius 2.

Dessutom jag har mest använt kajaken solo och haft packningen framtill. Efterssom vi blir två vuxna och en liten så åker den lilla i bärstol hos modern och jag blir den med packningen (120l säck). Får då svårt att rymma den i brunnen.
Bör jag eller skall jag inte spänna fast den på däcket? Rimligtvis bör kajaken bli instabil och vilja slå runt...

Packningen ska du ju packa in i vattentäta säckar under akter- och fördäck. Det är så man packar en faltkajak - till skillnad från en kajak med däckluckor.

/Mats
 

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg