barnkläder

Jag var ute efter ett par friluftsbyxor till min dotter på 6 år. Då hon börjar förskolan och har en utedag i veckan.


De skulle vara slittåliga, förstärkta i bak och på knä, inte för tjocka och inte behövde inte vara regntåliga.

Jag besökte i stort sett varenda friluftsbutik och sportaffär i hela Stockholm.

Det enda jag kunda hitta var Fjällräven byxor (som min dotter tycker är fula. Tjocka, stela, raka och hårda & dessutom ful färg enligt min dotter).

En del butiker hade ett fåtal exemplar kvar en av de största Naturkompaniet butikerna hade endast ett exemplar kvar.

  • Varför är det så?
  • Har det varit strykande åtgång så att tillverkarna inte hinner sy upp nya?
  • Beställer inte handlarna nya när det börjar tryta i affären?

Efter ett tag så hittade vi några par från Isbjörn (fd Nanok).
Dessa också i ljusbrunt....
Men dessa kunda min dotter acceptera pga att de var mjuka och följsamma och mycket snyggare är Fjällrävens raka byxor. Tyvärr så fanns inte rätt storlek.

  • Varför är det så få som tillverkar friluftsbyxor i barnstorlekar?
  • Varför är alla byxor i samma färger?
Ljusbruna, ljusgröna eller militär gröna. Dessa färger är inte många barns favoritfärger precis.

Väl hemma igen efter ett antal timmar på stan så började webbjakten.

Kammade igenom webbutik efter webbutik efter Isbjörnsbyxor eller annan tillverkare med byxor i storlek 122-128.
Det fanns bara ett ex kvar i en webbhandel dessa var givetvis också ljusbruna.

Sen gick jag in på Isbjörns hemsida och upptäckta att de hade precis det jag letat efter friluftsbyxor med förstärkta knän och bak i en färg som min dotter älskar ROSA...

Dottern skuttade runt av glädje medan jag skickad mail till alla som var registrerade som återförsäljare i Sverige.

Snabbast att svara var en butik där de faktiskt fanns. (ett par återförsäljare till har svarat, dock långt ifrån alla).
Nu var de iofs med zippoff i benen men efter ett samtal där ägarinnan som beskrev byxorna och detaljerna valde jag att köpa dessa.
Jag blev så imponerad av den snabba servicen och kunnandet som fanns så jag gjorde köpet med kort i deras webbutik fick orderbekräftelse inom ett par minuter, en timme senare fick jag mail att byxorna var packade och redan postade.
Dessutom fick jag dom till ett riktigt bra pris (pga att det var sista exemplaret) 479kr vilket var mer än 100 kr billigare än någon annanstans.

Detta kallar jag service...riktigt bra service dessutom

Jag vet att det snart är vinter men man kan inte bara sälja fodrade regnbyxor bara för att det kommer bli vinter.
Vilka vuxna använder fodrade regnbyxor till sitt friluftsliv på hösten?

MVH
zzeezz
 
ja

På Isbjörns sida fanns en byxa som hette Trapper som fanns i rosa. Efter mitt mail till dom om den fanns för återförsäljarna att beställa hem? så försvann den från deras sida.

Den andra länken hade bara ett exemplar som jag köpte så den fanns aldrig ute på deras sida.

Vi var i Engelsons butik i Falkenberg på vår semester.
Då fanns det bara en byxa i barnstorlek (fel storlek för dottern dock) av Särna byxan färgen var militärgrön ingen färg som många barn gillar.
Bobergs byxan fanns överhuvudtaget inte alls och när vi frågade personalen sa de att Särna byxan var den enda byxan de hade i barnstorlekar.

Gneis sidan har jag varit inne på men den är visst nedstängd för underhåll så jag vet inte vad de har för byxor.

Jag tycker utbudet är extremt snålt på just byxor för barn, färgerna är inga som barn gillar.
Vill man få ut barn i naturen bör det första steget vara att göra roligare kläder.

MVH
zzeezz


är det du menar zzeezz? Hittar inget på sidan du länkar till.

Engelsons i Falkenberg har en del friluftsplagg i barnstorlekar. T exz http://www.engelsons.se/jakt-fritid...rent01=2247&parent02=2290&parent03=&sida_nr=1
http://www.engelsons.se/jakt-fritid...od&art=1512&parent01=2243&parent02=&parent03=

www.gneis.se är ett annat webhandelsföretag med barnkläder på programmet.

Thure
 
När det begav sig fanns P&P mjuka, starka tyger och bussiga priser. Vi köpte bävernylon i metervara och sydde mussebyxor och jackor. Roliga färger och dottern var med i processen. Skönt att höra att det gick att lösa här. Barnutbudet är vida större i Fr och Ty för att inte tala om Over there.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
empans Ekologiska barnkläder! Kläder 14
7S Barnjacka tunnare variant Kläder 0

Liknande trådar