Barnbärstol

Hej!

Det börjar bli dags att skaffa barnbärstol nu, eftersom
vår lille plutt börjar bli stor nog för en sådan.
Är det någon som har tips om någon som är bra?
vad ska man kolla efter när det gäller barnkomfort, bärkomfort,
praktiska detaljer m.m.?

/Andreas

Har själv en gammal Haglöfs bärstol som fungerar bra. Dottern (7mån) sitter som gjutet, bra bärremmar och praktisk ficka för termos, nappflaska, blöjor eller vad man vill. Stolen är en arvestol så jag kan inte säga något om dagens utbud.

Haglöfs är super

Jag instämmer helt med förre talaren. Haglöfs bärstol är perfekt. Min är 6 år gammal, liksom älsta barnet och den har troligen just använts sista gången till tre-åringen, som fortfarende älskar att sitta där.
Bärkomforten är så bra att han kan bäras upp 500 höjdmeter i svår terräng utan problem, även om det förstås väger som fullastet fjällryggsäck. Vi har använt den från 6 mån. Ett så litet barn kan hamna lite snett, när det somnar, men det ramlar inte ur og sover bra.
Fickan är stor och kan till en semester packas med alla kläder till barnet och ett tjog blöjer därtill. Till på köpet kan en sovsäck eller ett liggunderlag sättas på ramen, men då får större barn lite problem att placera fötterna. Rekommenderas inte för dagliga vandringar, men väl för ut- och hemresa.
Här hemma hänger bärstolen ofte med på stan för att det är mindre krångligt än att ha med sig vagn, när barnet går mesta tiden. Dock kan det vara svårt at ta av och på sig, så det är inte så bra att vara ensam.
På 6 år har det fallit av ett spänne här och var, men det är en slitvarg som fortfarende är snygg.

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg