Barnbärstol

Jag vet att frågan har diskuterats förut men jag behöver ändå ställa frågan. Jag har hittat en bärstol på blocket men är osäker på modellen. Finns det någon här som har erfarenhet av den bärstol som finns på bilden här nedan? Är den bra, funkar den längre sträckor?

Bilagor

• 8780016413.jpg
    8780016413.jpg
    32 KB · Visningar: 422
Bra köp!

Så länge grabben vägde under drygt 10 kg satt han glatt i denna - sen tyckte pappa att det var lite tungt med rörliga delar på ryggen.
Jag vet inte vad som är långt för dig men promenader på en timme eller två funkade bra - så säg upp till 7-8 km funkade bra.
Det som är bra för hen på ryggen är att de ser ur ett betydligt hägre perspektiv än normalt och är med på ett bättre sätt. Skulle det bli trist kan hen sova ganska bekvämt om höjden på sittdelen är rätt justerad.
För bäraren tycker jag bärsystemet är helt OK. Fickan för saker rymmer lite grand - men räkna det inte som en jätte-packsäck. Blöjbyte och enklare fika ryms men sen är det ganska fullt.

Vi köpte vår begagnad och den verkar inte slitas nämnvärt av normal användning.

God tur!

/Patrik, med några veckor kvar tills det kommer en ny ryggsäcksåkare :)

Gott! Då slår jag till! Kul med nytillskottet, själv blev jag pappaledig idag och ska vara hemma till september. Jag lär ju behöva ett bärsystem så jag inte får totalkrupp utan skogstrippar.

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg