• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Bara i Ryssland?

Jag läste om en polack som ramlat från en stol i köket och svimmat. När han vaknade upp i röran och började städa hittade han ett knivskaft som han inte kände igen. Efter ett par dagar började hans huvudvärk bli allt värre och han sökte läkarhjälp och då hittade dom knivbladet inne i huvudet mitt mellan hjärnhalvorna. Han tog ingen som helst skada av det skedda..........
 
Har en kompis som numera är halvdöv på ena örat. Hur gick det till då? Jo, efter en fest så satt han på dass och borstade tänderna. Såg tops i badrumsskåpet och kom på att han inte gjort rent öronen på länge. Borstar klart och börjar "topsa" öronen. Somnar. Vaknar med hygglig smärta i ena örat eftersom han fallit mot duschkabinen med huvudet först. Mellan duschkabin och huvud fanns...en tops som trycktes in i örat. Kan föreställa mig läkaren på sjukhuset när det kommer in en bakfull kille med en tops i ena örat som bara sticker ut någon centimeter... Så visst händer det korkade saker överallt...

När han berättade så kunde jag nästan känna smärtan i mina egna öron. Kan ni?
 
Ja, gott folk, vad har vi lärt oss av detta då? Jo, att man ska ta det lungt med spriten. Speciellt såhär inför valborg ;)

Mvh /Joel (som ser fram emot att få korka upp vinet ikväll)
 
Ja, gott folk, vad har vi lärt oss av detta då? Jo, att man ska ta det lungt med spriten. Speciellt såhär inför valborg ;)

Mvh /Joel (som ser fram emot att få korka upp vinet ikväll)


Tänkte köpa ett par öl i Nordstan tidigare idag, men det var alltför lång kö för att ö h t komma in på systembolaget, så jag ångrade mig. Tänkte skrika åt alla i kön att försöka ta en vit helg :)
 
Tycker det är lite sjukt att man valt att rapportera om en sån här händelse, lite längre ner på sidan står det om 55 döda i en fabriksbrand i Marocko. Bara i Sverige man har sånt nyhetsperspektiv?

Läste inte ens skiten ska det tilläggas. Kanske stod det något viktigt, men vad jag kunde utläsa från ingressen verkade vara en lustig notis som man ska skratta lite åt; "Ja, se de där tockena ryssarna"
 
Tycker det är lite sjukt att man valt att rapportera om en sån här händelse, lite längre ner på sidan står det om 55 döda i en fabriksbrand i Marocko. Bara i Sverige man har sånt nyhetsperspektiv?

Inte för att nyhetsvärderingen i pressen är bra alla gånger, men jag förstår inte heller poängen med att istället rapportera om alla fabriksbränder och andra olyckor ute i världen? Det är väl ingen överraskning att folk dör utomlands, och det händer ju för många olyckor för att allting ska få en artikel eller ens en notis.


Läste inte ens skiten ska det tilläggas. Kanske stod det något viktigt, men vad jag kunde utläsa från ingressen verkade vara en lustig notis som man ska skratta lite åt; "Ja, se de där tockena ryssarna"

Nåt viktigt? Knappast.

Men skratta lite åt? Ja typ så.

En typ av humor som spelar på fördomar Jag & company har om t ex ryssar. Man fnissar mest åt sig själv.

Livet är alldeles för allvarligt för att tas på allvar.