Bågar för slipade solglas som täcker bra nedåt?

Har någon förslag på glasögon bågar med bra kvalite som täcker bra nedåt. Nuvarande modet är ju smala bågar som inte passar mig iom att jag har ganska hög näsa. Dom får inte vara för stora, som fex Raybans pilot modell. Då passar dom inte i skidglasögon.

/Gunnar

okley(sækert stavfel) halfjacket finns med slipade glas. de ær oxå klasifiserade før glaciervandring med polariserande glas. har två vænner med dessa brillor och de ær vældigt nøjda. de har sina brillor till allt från vardagsbruk(vældigt sportiga bågar) till skidåkning och klættring.

robert

Dolce et Gabbana

bionicon; sa:
Har någon förslag på glasögon bågar med bra kvalite som täcker bra nedåt. Nuvarande modet är ju smala bågar som inte passar mig iom att jag har ganska hög näsa. Dom får inte vara för stora, som fex Raybans pilot modell. Då passar dom inte i skidglasögon.

/Gunnar

Jag har ett par D&G bågar med breda plastskalmar och metallram för infästningen av glasen. De är lätt böjda och med breda skalmar och egentillverkade sidljusskydd av lampskärmsplast och läder.

De funkar till allt mitt friluftsliv även utförsåkning på telisar. Glasen är bärnstensfärgade och de ser väldigt civila ut s.a.s.

Jag har haft dem i fem sex år.

gmg; sa:
okley(sækert stavfel) halfjacket finns med slipade glas. de ær oxå klasifiserade før glaciervandring med polariserande glas. har två vænner med dessa brillor och de ær vældigt nøjda. de har sina brillor till allt från vardagsbruk(vældigt sportiga bågar) till skidåkning och klættring.

robert

Nja... Det är mer något liknande den här http://oakley.com/o/o3691d bågen jag söker. Har provat en som liknade den för länge sedan...

Hos i stort sett vilken ....

bionicon; sa:
Har aldrig hört om D&G, Har du någon länk??

Kan du hitta hos stort sett vilken optiker som helst. De är ju igentligen ett rätt vanligt glasögonbågsmärke, men inte s.a.s. inriktat på sport utan mer flärd.

Adidas

Jag loste mitt glasogonproblem med ett par adidias solglasogon med insatsoptik. Det basta ar att man koper ett par glasogon, men får en hobby. Det ar en lite Meccanolåda som man kan bygga vad som helst med. Från vanliga glas med kontrast, via solglasogon till goggels.

Jag kopte mina på sportoptik på Lidingo, http://www.sportoptik.se

//Evelin

Hittade ett alpint par, med skinnavskärmningar, sportskalmar, snöre och hela bågen i plast (kylan),runda och vältätande men inte för stora, dessutom lätta i ett ställ i en bod i alperna. På skalmen står det LOOKERS. Dessutom var de billiga vill jag minnas. Min optiker lät sätta i slipat glas med både färg och antireflex i dem. Även det lösbart. Bågarna är så smidiga och små att de rymms under vindglasögon samtidigt som de håller reflexljus ute. De sitter perfekt.
[Ändrat av johankse 2006-09-07 kl 07:16]

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg