Bättre sits i Oceanspirit
Hej Micke!
Skoj att du paddlar en Oceanspirit också.
Vad jag förstår så har du ryggstödet skruvat enbart i en skruv, då blir det att det hamnar för lågt och ger inte stöd på rätt sätt. 'Det sitter inte fast för rätt funktion. Tycker detta är en miss från fabrik att inte fästa i bägge skruvarna. Det räcker inte med gummiresåren som är avsedd att hålla det på plats.
Själv har jag skruvat fast mitt med bägge skruvarna som sitter i sidorna. Se till att du får ryggstödet i rätt position när du sitter bra. Det skall sitta så att du har det i ländryggen och inte för långt ner, detta sker om du monterar med bägge skruvarna. Sätt dig i kajaken och känn efter så hittar du säkert rätt position. Skruv fast med skruvarna i de yttersta hålen så att det blir fast och bra. På detta sätt behövs inte den lilla gummisnodden i ryggstödet.
Ryggstödet skall ha en stödjande funktion så att du orkar sitta bekvämt och kan få optimalt stöd för ländryggen när du paddlar. När du inte paddlar så är det riktigt skönt att sträcka ut bakåt och lägga sig mot akterdäcket. Skön och vilsam ställning för att stretcha lite.
Själv kan jag sitta ett par tre timmar och paddla.
Lycka till!
Dr Kajak