Bästa vätskeryggan för löpning?

Jag är i tagen att kika på vätskesystem för löpning. Vattenblåsa i ryggsäck blir det nog. Det ska även funka på ngn multisporttävling, t.ex. C2, om jag ställer upp i det.

För löpning har jag ett Perfektabälte som jag är nöjd med, men ett system i ryggsäck är jag sugen på.

Vilka modeller funkar att springa i?

Det finns en del att kika på, men jag vill höra ER erfarenhet.

/Thomas

Har använt Camelbak Rim Runner under ett flertal år och det fungerar mycket bra. Använder det mest till mtb men ryggsäcken är egentligen gjord för löpning. Rymmer ca 1700 cu men är även smidig när man kör den tom med bara vätskeblåsa. Har en 100 oz. blåsa som räcker bra. Säcken siter mycket fint på ryggen så båpde jag och min fru kan varmt rekommendera Rim Runner.

H

Lundhags T10 eller T20?

Jag måste ju slå ett slag för den ryggsäck som jag är supernöjd med, Lundhags T10 som det finns recensioner på här . Det finns även 20 samt 30-liters varianter av dessa. Nästa år ska tydligen Lundhags komma med en ny multisportrygg, T24 som ska vara snarlik nyvarande T-serien, men med vattentät dragkedja och lite andra nyheter. Ska bli spännande att se. Här har du en annan tråd om vätskesystem.

Ha de gott!

/ Nicke

Camelbak och Lundhags

Tjenare Thomas.

Jag har en Camelbak-liknande sak som jag kör med ibland. Den funkar bra och man får med en överdragströja eller liten jacka och någon Rune-kaka i den. Den funkar helt ok.

Sedan har jag en Lundhags 30l som är perfekt för löpning. Det verkar som om Lundhags är de enda som tänkt på att man ska ha bältet på höften och inte i magen när man springer (deras bälte är nersänkt och hänger nedanför säcken). Om deras 10l och 20l har samma löpkänsla och sitter lika bra tror jag det är en höjdare.

Peppe

Tackar för tipsen

Det låter som om man får klämma och känna innan det blir köp.

Fler tips önskas (rygga+vätska för löpning)

/Thomas

BRANT

Kolla senaste nummret av brant, där testar de 10 olika västkesystem, några med ryggsäck och några endast vattenpåse. dvs nummer 4 augusti 2003.

Disksystem

Efter den gågna sommaren har jag lärt mig att de flesta som köper camelbacks glömmer bort det viktiga disksystemet. Alternativet är ju at byta slang titt som tätt. Jag kan lova dig att mögel luktar och smakar.....

Go tur

Johan K

Source vätskesystem

Just Source är jag intresserad av. Deras vätskebehållare: är det någon som vet om den skulle kunna vara kompatibel med Camel Back-"systemet" som finns på min Tight Pro Large? Tänkte att det skulle vara mycket smidigt att kunna ha samma vätskepåse i båda säckarna och ha en för korta turer och en för längre.

Erik

Macpac ´camelback väska

har en till salu

Ny Macpac Activist vikt 0,5 kg 2,5 l vätskepåse pris:700:- nypris:1190:- mer info:www.kajaktiv.se

Liknande trådar

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg