Bästa Haglöfsbyxorna?

Ett par dagars vandring/klättring i Norge nu under höstmånaden planeras. Jag tror inte att det behövs kraftiga GTX-skalbyxor utan snarare något mer rörelsevänligt och värmande men samtidigt slitstarkt. Har tittat lite på Haglöfs Rabot Pant och likande i "samma serie". Har inte lyckats hitta dem i butik (gbg) så någon kanske har lite erfarenheter att dela med sig av eller andra råd om byxval. =)

För övrigt ska jag komplettera överdelen av kroppen också med en icebreaker. Bra eller dåligt val?

Tacksam för all hjälp!
 
ITAB har T&P All-Season, T&P Vinterbyxa och T&P Winterline som alla har ett fördelaktigt pris. De har även en del skoterbyxor, men de blir kanske för varma.

~Paul~
 
Var hittar jag de kläderna någonstans? Vad är det för typ av material/känsla i dem? Typ softshell eller mer åt skalplaggshållet?
 
dePaul; sa:
ITAB har T&P All-Season, T&P Vinterbyxa och T&P Winterline som alla har ett fördelaktigt pris. De har även en del skoterbyxor, men de blir kanske för varma.

~Paul~

Skoterbyxor är för varma att vandra i oavsett årstid. Skulle inte tro att dom är lämpliga till en hösttur. jag skulle satsa på ett par ofodrade byxor, gärna av kraftig nylon (Haglöfs har såna, liksom ITAB) kompletterat med långkalsonger och regnbyxor. Vinterfodrat är JÄTTEDÅLIGT om det blir blött, det torkar inte.

/Björn som ibland använder skoterbyxor i jobbet.

PS. Itab = http://www.idefixteko.se/ D.S.
 

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg