Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Bäst säsong i USA?
- Trådstartare Fettot
- Start datum
Tack för hjälpen, hade ingen aning om att man kunde finna info om detta på nätet! Jag hade kanske tänkt mig att någon som varit på dessa ställen kunde ge mig tips på när det är bäst att klättra på dessa ställen. "Climbingseason spring and fall" säger i alla fall inte mig så mkt om när det är BÄST att vara där. Men tack ändå för hjälpen, risken fanns ju att jag inte hade hört talas om google.
Inte bli syr, ser du inte att det är en smiley?
Det är iaf inte bäst att vara i Yosemite på sommaren vad gäller friklättring, alldeles för varmt.
Finns ju lite Amerikanska forum också, t.ex. http://www.rockclimbing.com. Kanske lönar sig att fråga där?
Finns ju lite Amerikanska forum också, t.ex. http://www.rockclimbing.com. Kanske lönar sig att fråga där?
Fettot; sa:Jag undrar när det är bäst säsong att klättra i USA, både bouldring och rep. Jag tänker främst på Hueco Tanks och Yosemite samt Joshua Tree. Hur är förhållandena exempelvis i jan, feb och mars?
/Fettot
Om det gäller jan-mars, så röstar jag på mars i Joshua Tree. Yosemite är för snöigt och vad jag har hört så har det varit ganska restriktivt med klättringen i Hueco de senaste åren. Ett alt. till jan-mars klättring kan vara Red Rocks utanför Las Vegas. Populära resmål för amerikanska klättrare denna tid på året är El Potrero Chico i Mexico och Thailand, vilket tyder på att jan-mars inte är nån höjdare nånstans i USA (om du inte letar efter isklättring eller alpina turer med snö).
Jag var nästan en månad i Joshua Tree i januari i år. Det var lite för kallt, satsa på februari/mars istället. Fint ställe!
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Bäst före datum på sele? | Sportklättring | 41 |
Liknande trådar
Njutvandringar att längta till
Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg