Bärstol

Jag är ute efter den bästa bärstolen man kan finna...

Den ska funka i alla situationer men framförallt ska den kunna stå på egna ben när det behövs....

nån som har tips?

Låt ej stå!

Ska de stå för sig själv när du sätter i och tar ur barnet? ÄR man ensam så underlättar det men med en sten eller träd i närheten så försvinner det behovet.

Att lämna ett barn sittande i en bärstol skulle jag inte våga - lite hastiga rörelser och hela paketet välter och nej tack säger pappa Patrik.

Vi har en Haglöfs svart gamal bärsäck som burit ett gäng barn före min son och den är helt OK att bära. Inget solparasoll eller tak så keps på sommaren gäller. Den har förvaringsfack och "säkerhetsbälte" och mjukt tyg vid barnets hals och "fotpinnar" vilket är bra nog för oss.

Men den står inte för sig själv och det efterfrågar jag inte heller.

Prisvärdaste nypris alternativet då jag kollade för dryga två år sedan var stadiums eget märke everest för min kravmall.

/Eriks pappa Patrik

Hej

Jag är ofta ensam ute med grabben. Då underlättar det faktiskt att bärstolen kan stå av sig själv den korta stund som det tar att få ner honom i bärstolen. Har provat med utan stödben och det var lite klurigt (om ovan nämnda träd saknas - som på fjället...) men hittade en teknik där den lutade mot benets insida/medialsida. Jag lämnar inte grabben ensam i stolen, så mycket litar jag inte på stödbenet men det är skönt att den kan stå för sig själv "i-väntan-på" användning...

Kanske finns det något läsvärt här http://www.utsidan.se/forum/showthread.php?t=67978&highlight=B%E4rstol

Har provat jolly comfort 3 och swing. Återkom gärna om du ha frågor

//Karolina

Har en Vaude Jolly Comfort, med regnskydd och den står hjälpligt, vilket är grymt smidigt ibland. Det är den bästa efter min benchmarking tätt följd av Norrönas. Vi ville ha en som vi snabbt kunde justera rygglängden på så både jag och min fru kan bära den, och det går skitfint med denna.

Sonen sitter också bra, enda nackdelen är att sonen nästan alltid halkar ut ur nackstödet och hänger med huvudet vid sidan om när han somnar.

Han blir skitglad när bärstolen kommer fram och han gillar att sitta i den... Flera bilder på stolen i bruk finns i mitt album under Saltoulokta...

@Karolina: Jag tycker det går hyfsat enkelt att lasta lilleman om jag tvärstället ryggan mellan mina ben, såvida han inte får för sig att köra ett pass luftcykling just då men det spelar nog mindre roll med självstagande bärsäck eller inte i det fallet :)

@fafner: Går det inte att justera sitthäjd i din säck så barnet inte halkar ut med huvudet i sidled vid sömn? Det går i Haglöfsen.

/Patrik, som var ute och bar i förmidags med en stolt son som premiäranvände sin egen julklappstermos på fikastoppet

En liten dedikerad barntermos 0,2-0,3l med varm saft är ett bra tips då mamma och pappa kanske föredrar kaffe i sin termos

Hej!

Använder Deuter Kid Comfort II och är mycket nöjd. Den står själv medan man sätter i barnet (men man kan inte lämna den lille själv). Inställningen av bärarens rygglängd är generöst tilltagen och passar såväl lång som kort. Det är enkelt att ändra om olika personer bär. Solskydd och regnskydd finns som tillbehör. Fotstöd saknas men jag har inte riktigt sett behovet ännu. Har dock hört att andra tillverkat egna av remmar eller liknande. Bra med fack och utrymme för barntillbehör, fika, osv.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Miroslav Bärstol för långa bärare Transportera 4

Liknande trådar

Vinter i Österrike: 6 höjdpunkter

Upplev ikoniska skidbackar, glaciäräventyr och charmiga byar där alpina traditioner och kulinariska smakupplevelser skapar en unik atmosfär.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg