Jag tror jag har bestämt mig hur jag skall göra.
Bära kameran fritt ute kommer nog ske stor dela av tiden (bära den oftast i handen med remmen virad runt handleden som säkring), när händerna behövs kan det vara bra att ha den så skyddad som möjligt för att slippa behöva tänka på att skada den, endast eget skinn är mer värt
Vanlig väska vid vandring har jag gett upp, har en Kata axelväska/midje för vanligt bruk, tålig men inte rätt form på fjället (lite störande att vissa material i den prasslar vid -25),. Behöver inte massa småfickor att stoppa pryttlar i som bara väger och tar plats , samt vad jag har förstått från andra trådar här så är vattentätheten inte alltid optimal. -Köpa en hygglit kostsam väska som jag kanske inte är nöjd med är inte lockande (som även väger en del, vill inte ha onödig tyngd på magen).
Så har tänkt att låna och utvecka kvarnträsks idé med en "fodrad påse", den verkar perfekt för mig. Bara det som behövs är framme och mycket prisvärd.
Skall öka skyddet på den samt göra den längre för att få ned kamera och 70-200. Batteri och CF-kort m.m. kan man ha i en platt väska som e fäst innuti. De skall förberedas med fäste för bärremmarna på säcken och vanlig axelrem som på Kvarnträsks. Skall utöka med fästen för att bära den på avbärarbältena eller midjebälte, skjuta från höften ;-)
Det blir nog 2 st en längre och en kortare, så det går att droppa objektiv samt andra otåliga saker i och en som kameran och aktuell lins är i. antingen en på var höft eller en på höft och en på bärremmarna. Gillar flexibilitet.
Det kan inte bli fel, de går alltid att använda. En dyr väska kan man alltid köpa senare.
Kanske postar lite bilder på min "Exoskeletala anabola Kvarnträsk" när jag har skaffat säckar i rätt storlek.
väskfilosofens historia...
Joakim
PS: Vill också se bilder Ola.