Bära kikare och stativ på ryggen

Jag letar efter ett bra sätt att bära tubkikaren och stativet på ryggen för att få händerna fria. Har ni några tips på ngt ändamålsenligt, som även har plats för kaffet, mackorna och regnjackan? Manfrotto har ngn ryggsäcksliknande sak, men där får jag knappt plats med bilnycklarna.
 
johanniska; sa:
Jag letar efter ett bra sätt att bära tubkikaren och stativet på ryggen för att få händerna fria. Har ni några tips på ngt ändamålsenligt, som även har plats för kaffet, mackorna och regnjackan? Manfrotto har ngn ryggsäcksliknande sak, men där får jag knappt plats med bilnycklarna.

Hej,
jag gjorde helt enkelt axelband som jag fäste på stativet. Bär sedan kikare och stativ som en "ryggsäck". Två av benen ligger an mot ryggen (utvinklade) och fördelar vikten över ryggen. Någon plats för kaffe, litteratur eller annat får jag dock inte med denna lösning inte utan det får jag bära på annat sätt. Men det funkar ypperligt i fält tycker jag och ger bägge händerna fria för handkikare, litteratur mm.

Mvh
J
 
Bära tubkikare på ryggen!

..Kolla på naturbokhandeln, där finns nån special ryggsäcks liknande bärremssele för att bära stativ och tubkikare på ryggen i fält.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Lischke bära kniv på stan. Transportera 48
Håkan K Bära barn i ryggsäck Transportera 7
lagrave Hur bära skidor? Transportera 0
2004-06-16 Kikare - fjällvandring Transportera 10
FelixS Fästa stativ på ryggsäck Transportera 17

Liknande trådar