bor uppe i norra sverige där man var och varannan sommar kämpar mot myggen. Hörde ett rykte att bäckoljan som jag tycker så mycket om, inte skulle vara bra i ett för intensivt användande. Vad är sant och vad är falskt? jag använder mig av det ändå!! även om det skulle ge mig dålig hälsa, så det så!!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
bäckolja och cancer
- Trådstartare Reibel
- Start datum
Klart att det är farligt...
... annars så skulle det inte fungera!
... annars så skulle det inte fungera!
Re: Klart att det är farligt...
låter bra det!
erik_sylvan; sa:... annars så skulle det inte fungera!
låter bra det!
bash; sa:Jag har inte hört det ryktet men jag har ändå slutat att använda ctyker doften har varit svår att få bort doftar hampasnöre lång väg (lite likt en stadig rökig whiskey, så det är ju inte så illa egentligen=).
Bytte till MyggA istället när jag gjorde lumpen uppe i norr. Den funkade bättre.
jag använder inte bäckoljan för att få bort myggen, mest för att dom ska ha det lite trevligt med god doft och gott sällskap. Jag menar vilken kille klagar när ett par hundra vill suga en! fy på mig!!! näää allvarligt så tycker jag den funkar bra när det är tung myggnederbörd.
DEET(N,N-Dietyl-m-toluamid) e väl det verksamma ämnet i myggmedel oavsett sort och övrigt tjafs.. I Sverige har vi en övre gräns på runt 20% de övriga ingredienserna i myggmedlena är mest mumbojumbo.. Det är väl oxå just DEET(N,N-Dietyl-m-toluamid) som är skadligt vid höga doser eller lång exponering tror jag... Köp annars http://www.bushman-repellent.com/ som har DEET doser på 80%...
Är inte kemist men 80% istället för 20% det låter som om det kan sänka en 500-kilos buffen på 12 meters håll.FJS90-91; sa:DEET(N,N-Dietyl-m-toluamid) e väl det verksamma ämnet i myggmedel oavsett sort och övrigt tjafs.. I Sverige har vi en övre gräns på runt 20% de övriga ingredienserna i myggmedlena är mest mumbojumbo.. Det är väl oxå just DEET(N,N-Dietyl-m-toluamid) som är skadligt vid höga doser eller lång exponering tror jag... Köp annars http://www.bushman-repellent.com/ som har DEET doser på 80%...
Tänk på pooceenten Helge
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg