Avtagbart höftbälte

Jag letar efter ett lätt avtagbart höftbälte.

Det jag egentligen vill ha, tror jag, är Gossamer Gears fast belt, men har inte hittat återförsäljare i Sverige. (Om någon här planerar att beställa direkt från Gossamer Gear delar jag gärna frakt!)

Alla andra lättare höftbälten är också av intresse!


FB1_1296x.jpg
 
Vad har du för fästen/fästmetod på ryggsäcken? Det på bilden är vad jag ser en nylonrem med ett vanligt isticksspänne på mitten och det hittar du på sybehörsbutiker eller t o m på Bauhaus. För att remmen ska funka bra måste den sen fästas på rätt höjd och om den ska vara avtagbar så blir det krångligare än om man bara syr dit den.
 
Jag tänkte sätta fästöglor av typ 2-3 cm band (webbing loops) på ryggsäcken. Jag tror att det mesta är lätt att sy, men vill börja med en välrecenserad färdig variant för att få en bättre bild av hur själva vadderingen skall sys. Jag har bara ryggsäckar men vadderad höftbälte som är fästa hela vägen (typ Osprey) men det är svårare att få till avtagbart.

Jag reser ofta med en dagsryggsäck, och har ett antal laptopryggsäckar där jag vill ha avlastning under själva resan.
 

Liknande trådar