Autoroute

Hej
Jag sitter med en Vista och den har ju ingen funktion med autoroute. Tyvärr har inte mapsource heller någon funktion för autoroute (en uppdatering med detta hade inte varit fel).
Nu undrar jag om det finns något annat program med autoroute där men sedan kan skicka över routen till till GPS.n. Problemet är väl att hitta ngt program som ger en rutt som passar in i mapsources vägsystem.
Har någon erfarenheter av detta?
/ Fredrik

Kommer snart

Den nya MetroGuide Europe, som ska inkludera alla tidigare MetroGuide i Europa, plus lite mer, ska ha autorouting, sägs det.
Då ska det fungera så, att man genererar rutten i PC:n och tankar ner den till Vistan. Att beräkna rutten i Vistan går naturligtvis fortfarande inte.
Hur de har tänkt fixa det med Vistans lite begränsade rutter (max 50 delsträckor) vet jag inte. Antingen korta alternativt grova rutter, eller så får man väl länka två eller flera rutter efter varandra.

Påstås bli tillgänglig under januari. Jag har inte sett den ännu.

Anders

tack Garmin

Nu slog ni två flugor i en smäll! Att skaffa gamla Mapsource för hela europa har varit allt annat än billigt, att ni nu lägger in autoroute gör ju faktiskt programet värt att köpa!
Hoppas någon vänlig kan recencera programet, gärna ihop med en Vista

/ Fredrik

Liknande trådar

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg