Var inne på att köpa en Marmot Helium EQ men med en komf.temp på -9 var jag rädd för att den skulle bli för varm + att den är svindyr så därför började jag titta på andra alternativ. I och med att jag fick ett presentkort på intersport (1000 så började jag titta på Haglöfs och närmare bestämt Goga 1200 som jag tyckte verkade ha bra prestanda, ca. 1kg och yttermatrial i Pertex Endurance. Eftersom det inte fanns någon recension om den här på utsidan så ställde jag en fråga om den i en annan tråd men fick inte så många svar och det var ingen som hade testat den. Eftersom ingen verkar ha denna säck så börjar man ju fundera varför? Den är ju dyr, 3000:- så för samma pengar så får man ju t.ex. en Western Mountaineering Ultra light som har högre fillpower och väger bara 765gr. (180cm) och dessa verkar ju göra säckar i absolut toppklass så priset kanske är orsaken? Eller är det kvaliteten som inte håller måttet?
Nu är det väl så att jag inte behöver någon värstingsäck egentligen så Gogan är säkert fullt tillräcklig för mig och mer därtill men om man nu ska lägga ut 2000-3000 för något så vill man ju få så bra säck som är möjligt för de pengarna, och att då köpa en säck som man inte finner några recensioner om känns lite osäkert.
I alla fall om man är lika velig som jag.
Så jag behöver råd annars kommer jag aldrig till skott.
Ni som har koll på det här med matrial och konstruktion, även fast ni inte har säcken själva så vad tycker ni om Goga på papperet ang. prestanda och matrial?
Jag har faktiskt 3000:- som jag skulle kunna lägga på en säck, om ni hade den möjligheten skulle ni då lägga 3000:- och kunna välja bland alla märken eller skulle ni satsa på Gogan och då bara behöva punga ut med 2000:-
Nu är det väl så att jag inte behöver någon värstingsäck egentligen så Gogan är säkert fullt tillräcklig för mig och mer därtill men om man nu ska lägga ut 2000-3000 för något så vill man ju få så bra säck som är möjligt för de pengarna, och att då köpa en säck som man inte finner några recensioner om känns lite osäkert.
I alla fall om man är lika velig som jag.
Så jag behöver råd annars kommer jag aldrig till skott.
Ni som har koll på det här med matrial och konstruktion, även fast ni inte har säcken själva så vad tycker ni om Goga på papperet ang. prestanda och matrial?
Jag har faktiskt 3000:- som jag skulle kunna lägga på en säck, om ni hade den möjligheten skulle ni då lägga 3000:- och kunna välja bland alla märken eller skulle ni satsa på Gogan och då bara behöva punga ut med 2000:-