Jag har på flera forum inkl. det här läst massa inlägg om borttappade grejer och förundras över varför det egentligen behöver vara så. Är folk så spridda nuförtiden så dom knappt vet vad dom gör? Själv har jag inte ens slarvat bort en morakniv på 53 år ute i terränglådan trots att jag ibland har mycket prylar med ut, men jag har haft sällskap med folk som inte ens kan hålla reda på sina egna personliga tillhörigheter. Är det dagens jäkt och stress som gör att det genomsyrar hela tillvaron för en del?
Ett hett tips är att använda sig av inplastade packlistor för standardaktiviteter och en whiteboardpenna för tilläggsutrustningen som varierar. Enkelt, billigt och funkis och funkar till alla aktiviteter. Sen att lägga allt man använt-använder-har med på samma ställe är för mig rent basic, på det sättet räcker det med en blick för att konstatera att allt som lämnade packningen är tillbaks där det hör hemma.
Låt oss hjälpas åt att komma ihåg det vi egentligen borde minnas,,,,,,,,,,,,,,,,,vad det nu var. .
Ett hett tips är att använda sig av inplastade packlistor för standardaktiviteter och en whiteboardpenna för tilläggsutrustningen som varierar. Enkelt, billigt och funkis och funkar till alla aktiviteter. Sen att lägga allt man använt-använder-har med på samma ställe är för mig rent basic, på det sättet räcker det med en blick för att konstatera att allt som lämnade packningen är tillbaks där det hör hemma.
Låt oss hjälpas åt att komma ihåg det vi egentligen borde minnas,,,,,,,,,,,,,,,,,vad det nu var. .