Att hålla överkroppen varm under skidturen eller heldagarna i pisten har aldrig varit något problem för mig. Underställ, fleece, skal. Eller kanske till och med underställ, fleece, duntröja, skal. Det finns så mycket bra kläder för detta.
När det kommer till benen, rumpan osv. så har jag svårt att hitta bra lösningar.
Tjocka isolerande täckbyxor är ofta tunga och osmidiga. De blir dessutom för varma när jag fått upp tempot på mina turskidor.. Ytters har jag istället ett par tunna men slitstarka skalbyxor. Närmast huden har jag förstås underställsbyxorna.
Men vilket plagg ska jag ha där emellan när det är riktigt kallt?
När man ska slå upp läger, eller sitta ner en stund för matsäcken så tränger fort kylan in.
Hur klär ni er om nederdelen under vinterhalvåret?
När det kommer till benen, rumpan osv. så har jag svårt att hitta bra lösningar.
Tjocka isolerande täckbyxor är ofta tunga och osmidiga. De blir dessutom för varma när jag fått upp tempot på mina turskidor.. Ytters har jag istället ett par tunna men slitstarka skalbyxor. Närmast huden har jag förstås underställsbyxorna.
Men vilket plagg ska jag ha där emellan när det är riktigt kallt?
När man ska slå upp läger, eller sitta ner en stund för matsäcken så tränger fort kylan in.
Hur klär ni er om nederdelen under vinterhalvåret?