Atomic Beta TM18

Hej!
Jag har fått chansen att köpa ett par Atomic Beta TM18
till superpris. Frågan är om det rätt skidor för mig.

Jag är relativt ny på telis men har åkt en hel del slalom. Det kommer att vara huvudsakligen pist som blir aktuellt för mig.

Vore toppen om någon kunde ge mig lite klarhet!!

Sassa77; sa:
Hej!
Jag har fått chansen att köpa ett par Atomic Beta TM18
till superpris. Frågan är om det rätt skidor för mig.

Jag är relativt ny på telis men har åkt en hel del slalom. Det kommer att vara huvudsakligen pist som blir aktuellt för mig.

Vore toppen om någon kunde ge mig lite klarhet!!

Jag lånade dem av Raskens i Duved under en halvdag. Cobra bindning monterad. Åkte bara i pisten. Mitt omdöme var att de var lättsvängda men sladdriga i lite högre farter.
/Robert

Verkar mycket bra

Man ska ju inte fråga en dam om hennes vikt (eller ålder :) men förutsatt att du väger ganska lite vekar denna skida mycket lämplig. Atomic är väldigt lätta vilket jag tycker är en ofta förbisedd faktor. Som skrivet ovan kan de vara lite sladdriga i höga farter som mindre styva skidor ofta blir, men är man lite lättare / åker inte så aggresivt ska det inte vara någon fara. De goda egenskaperna i låga farter bör uppväga detta. Det är tex svårt att få bra kantgrepp på en riktigt styv skida om man är lite lättare...

Lycka till

/föhl

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg