• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Åtgärdspaketet för dom volvoanställda

Vad anser ni om åtgärderna från regeringen beträffande varslen som lagts fram på Volvo.
Maud Olofsson ansåg ju att bilpremien kommer att få många människor att köpa en splitter ny bil, och då blir det fart på Volvo, räcker A-kasse pengarna till sådana utsvävningar...
Om nu de är med i A-kassan...
Vad kostar den billigaste Volvon ?
Jag skulle se fram mot en driftsekonomisk, miljövänlig bil med prislapp en max 100.000:-, eller mindre. Den skulle också vara lättmeckad som förr i tiden.
Men det är väl en ekonomisk ekvation som inte går att genomföra som vanligt...
Och va faan är "marknaden " ?, kan vi inte avskaffa den...
 
Jag kör volvo men den är gammal och skulle vilja ha en ny bil. Men om man jämför man volvo med andra märken så tycker jag att den är för dyr, för tung och förbrukar för mycket bränsle. Jag kan misstänka att det är några av anledningarna varför försäljningen minskar... Köper jag en ny bil så kommer det inte att bli en volvo... Trist men sant.

/Stellan

Vad anser ni om åtgärderna från regeringen beträffande varslen som lagts fram på Volvo.
Maud Olofsson ansåg ju att bilpremien kommer att få många människor att köpa en splitter ny bil, och då blir det fart på Volvo, räcker A-kasse pengarna till sådana utsvävningar...
Om nu de är med i A-kassan...
Vad kostar den billigaste Volvon ?
Jag skulle se fram mot en driftsekonomisk, miljövänlig bil med prislapp en max 100.000:-, eller mindre. Den skulle också vara lättmeckad som förr i tiden.
Men det är väl en ekonomisk ekvation som inte går att genomföra som vanligt...
Och va faan är "marknaden " ?, kan vi inte avskaffa den...