Känner mig tvungen att (för)svara
Jag har skrivit detta förut i detta forum en sisådär 5 gånger, men det kan inte skrivas för många gånger. Tarra är ett kanontält! De som inte tycker om Tarra har inte använt tarra under längre tid, eller så är det bara skeptiska för att saker och ting är nya. Att sätta upp Tarra och ha problem med stänger som ligger åt alla håll förstår jag inte alls. Min morfar som inte har sett ett tält sedan början av 1960 grejjade uppsättning ensam utan min hjälp på under 2 minuter. Inuti är tarra definitivt inte lågt, 90 cm räcker gått och väl, och är ganska så standard i tält. Har min gasollykta med kedja hängande i taket utan några som helst problem. Min fråga är: Hur högt i tak är ett TNF Mountain 25:a, som ingen någonsin klagar på? Att tältet är kort förstår jag inte heller, tältet är ovanligt brett för ett 2-manstält vilket gör att det finns gott om plats för personer även om de är långa. Man kan ligga mycket snett utan att man ens nuddar varandra. Ventilation funkar utan anmärkning, även när det regnar KRAFTIGT = stort plus. Har fler åsikter men orkar inte skriva nu, kanske återkommer senare.