Planerar att köpa en ny mountainbike och har börjat kolla runt lite. Vill ha en så bra cykel till så bra pris som möjligt,max 6-7000:-. Tänker använda den för motions cykling på asfalt och grusvägar,samt i skogen.Ska ej tävla.
Har kollat på en cykel Crescent Imagine ITC 540 (när jag sökte på nätet fick jag fram en norsk sida,men då var den en DBS. verkade dock vara exakt samma cykel).
Är inte helt säker på delarna,men listar det jag tror stämmer. Det som står på cykeln säger mig inte så mycket,men det finns kanske någon som vet mer?
Ram:alu
Gaffel:Suntour XC-60
Växlar:Shimano Deore 24 (bak) Acera (fram)
Fälgarekrad (28 ekrar)
Bromsar:V-brake
Reglage för växlarna (på styret):Cl-deck plus eller
Ci-deck plus.
Hjulnav:Shimano RM-40-8 8S (bak) HB-RM40 (fram)
Däck:Ganska platta i mitten med dubb på sidorna.
Priset för denna cykel är 3995:-. Låter som ett bra pris tycker jag,men hur bra och tålig är den egentligen. Har en kompis som har en Merida Matts Sport 500 (tror jag). Och på den är det mer Deore komponenter. Priset ligger då på ca 6500:-.
Vet inte riktigt hur jag skall göra så jag är tacksam för tips och råd.Tar gärna emot tips på andra modeller till bra priser på nätet.
Har kollat på en cykel Crescent Imagine ITC 540 (när jag sökte på nätet fick jag fram en norsk sida,men då var den en DBS. verkade dock vara exakt samma cykel).
Är inte helt säker på delarna,men listar det jag tror stämmer. Det som står på cykeln säger mig inte så mycket,men det finns kanske någon som vet mer?
Ram:alu
Gaffel:Suntour XC-60
Växlar:Shimano Deore 24 (bak) Acera (fram)
Fälgarekrad (28 ekrar)
Bromsar:V-brake
Reglage för växlarna (på styret):Cl-deck plus eller
Ci-deck plus.
Hjulnav:Shimano RM-40-8 8S (bak) HB-RM40 (fram)
Däck:Ganska platta i mitten med dubb på sidorna.
Priset för denna cykel är 3995:-. Låter som ett bra pris tycker jag,men hur bra och tålig är den egentligen. Har en kompis som har en Merida Matts Sport 500 (tror jag). Och på den är det mer Deore komponenter. Priset ligger då på ca 6500:-.
Vet inte riktigt hur jag skall göra så jag är tacksam för tips och råd.Tar gärna emot tips på andra modeller till bra priser på nätet.