Åsikter om dagens puls/gps-klockor?

Tjena!

Jag har en Suuno Ambit 2 som jag använder när jag vandrar, cyklar eller joggar.

I trek-läge så håller den 5-7 dagar med lägsta GPS-noggrannhet, och med ca 4-6h vandring per dag. Funkar utmärkt.

För cykling använder jag inte några kadens-mojänge, men mäter pulsen (via band) och hastigheten via GPS.

Men nu vill jag ha ngt som kan skicka upp data till molnet trådlöst via telefonen, dvs via bluetooth, som tex en Suunto Spartan. Eller kanske ngn Garmin Fenix 5.

Och det vore najs med pulsmätning via handleden. Någon som har en sådan klocka och kan meddela hur bra det funkar?

Och vissa av klockorna har touch-skärm. Hur är deras batterilivslängd i verkligheten?

mvh / Alex

Jag har en TomTom Adventurer med pulsmätning via handleden. Jag har inte kollat mot ett pulsband, men jag har konstant pulsmätning oavsett aktivitet (cykel, löpning, simning) utan spikar eller tapp i mätningen. Övriga frågor kan jag tyvärr inte svara på, jag använder min som träningsklocka (max 5-6 timmar åt gången) och håller inte så bra koll på hur ofta jag laddar den.

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg