Hej!!
Har länge haft planer på att utforska Asien innan det blir allt för förstört av västkulturen.
Min idé går ut på att:
1.
Transsibiriska järnvägen från Moskva till Mongoliet.
3-4 v
2.
Mongoliet (Ulan bator) till Peking.
3-4 v
3.
Flyga från Peking till Tibet för att trekka från Jiri eller Lukla upp till Mount Everest base camp.
Antal veckor????
Är även sugen på att ta en s.k. trekking peak. Alltså en topp i Himalaya regionen som är av lätt karaktär.
4.
Ta sig från Tibet in i Vietnam, Laos och Kambodja.
Bl.a. titta på Anh Ko Vath (Reservation för stavningen), se Cu Chi tunnlarna och uppleva övriga spännande platser i ovan nämnda länder.
5.
Avsluta med lite Rest n' Recreation i Thailand.
Förslagsvis dykning och klättring.
Tanken med resan är att träffa intressanta människor, uppleva en ny kultur och världsdel, klättra, dyka och göra lite vad som faller oss in!!
Söker således en eller flera reskamrater då det är roligare och säkrare att resa tillsammans.
Låter det intressant???
Skicka ett mail eller skriv ett inlägg.
Om du/ni vill veta vem jag är så kika in på http://www.whoishenrik.com
Mvh,
Henrik
Har länge haft planer på att utforska Asien innan det blir allt för förstört av västkulturen.
Min idé går ut på att:
1.
Transsibiriska järnvägen från Moskva till Mongoliet.
3-4 v
2.
Mongoliet (Ulan bator) till Peking.
3-4 v
3.
Flyga från Peking till Tibet för att trekka från Jiri eller Lukla upp till Mount Everest base camp.
Antal veckor????
Är även sugen på att ta en s.k. trekking peak. Alltså en topp i Himalaya regionen som är av lätt karaktär.
4.
Ta sig från Tibet in i Vietnam, Laos och Kambodja.
Bl.a. titta på Anh Ko Vath (Reservation för stavningen), se Cu Chi tunnlarna och uppleva övriga spännande platser i ovan nämnda länder.
5.
Avsluta med lite Rest n' Recreation i Thailand.
Förslagsvis dykning och klättring.
Tanken med resan är att träffa intressanta människor, uppleva en ny kultur och världsdel, klättra, dyka och göra lite vad som faller oss in!!
Söker således en eller flera reskamrater då det är roligare och säkrare att resa tillsammans.
Låter det intressant???
Skicka ett mail eller skriv ett inlägg.
Om du/ni vill veta vem jag är så kika in på http://www.whoishenrik.com
Mvh,
Henrik