• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Åse Schoultz utsedd till expert

Se där... kompetens sätts först och främst
Omstridd miljöåklagare i utredning om artskyddsbrott

Miljöåklagare Åse Schoultz har utsetts till expert i miljödepartementets utredning av artskyddsförordningen, där man bland annat ska se över lagstiftningen för artskyddsrelaterad brottslighet.

...
 
Senast redigerad av en moderator:
Jahapp. Kan nog bara sluta på ett sätt, dvs katastrof. Men, jag försöker vara positiv - nu börjar det uppdagas mer och mer för "vanligt folk" att det sitter aktivister snudd på överallt i samhället numera. Inte bara i frågor som rör jakt.

Det måste nog bli värre, innan det kan bli bättre.


Sen tycker jag nog, om vi ska lägga in lite självkritik kring jakten, att jägarkåren är på väg åt fel håll idag. Då tänker jag på hur det kan se ut på Youtube och instagram (och även i diverse jakttidningar). Det ska gå fort, man ska vara häftig och det hela ses mest som en "cool grej" med cammokläder och största dämparen. Man ska skjuta snabba skott, det är filmsnuttar på gris i full fart som någon försöker träffa. Noll kulfång. Ingen respekt för viltet. Osv. Jag gillar inte alls denna utveckling och jag gissar att "vanligt folk" ibland tycker att jägare är en samling vapenkåta fjantar. Detta är något som på sikt kan förändra jakten totalt.

Jägarkåren bör nog fundera rejält över vad man är, om man vill kunna styra sin framtid.
 
Jägarkåren bör nog fundera rejält över vad man är, om man vill kunna styra sin framtid.......jepp styr min framtid bra för älgjakten börjar nu på måndag och då gäller det och fylla frysarna igen!
 
Men snälla, vad är syftet med denna tråd? Varför hänga ut folk på detta sätt? Ni diskuterar frågan som om det är ni själva som är experterna. Är ni? Vem har sagt att man måste vara jägare för att vara expert på artskyddsbrott? Se mina frågor som retoriska. Är det faktiskt så här vi ska ha det här?
 
Men snälla, vad är syftet med denna tråd? Varför hänga ut folk på detta sätt? Ni diskuterar frågan som om det är ni själva som är experterna. Är ni? Vem har sagt att man måste vara jägare för att vara expert på artskyddsbrott? Se mina frågor som retoriska. Är det faktiskt så här vi ska ha det här?
Googla Åses bravader.
 
Åse har många lik i garderoben. Hennes medarbetare Christer Jarlås och Lars Magnusson har ju gjort bort sig också. Vi ser ju bara i utredningen kring Hedin & co och den påstådda tjuvjakten på varg som Magnusson leder. :(

Jag försvarar inte tjuvjakt på några rovdjur el. andra djur men när man inte har gjort rätt i utredningen och man får bakläxa av domarna i Tjuvjaktshärvan i Norrbotten för x år sedan för att åklagare, polis, m. fl. inte har gjort rätt och inte kunnat bevisa att det verkligen var så. Ni minns säkert dom vedervärdiga fotona som var i pressen vid den tidpunkten. Det var avskyvärt att se djuren ha plågats på detta sätt.