Har någon erfarenhet av Åre X-treme challange och dess paddling. Läst att man måste ha vana från fors? Nån som sitter på kunskapen får gärna förmedla hur pass svår fors man egentligen skall bemästra. Har kollat på bilderna och det verkar som alla kör vanliga kajaker vilket känns som om forsandet måste vara mycket måttligt i min mening.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Åretävlingen
- Trådstartare carl
- Start datum
Olika
Carl,
Det är ganska olika från år till år. Ett år jag körde var det faktiskt så illa att jag gick runt i det värsta bubblet, även om det inte var särskillt mycket. Jag hade då valt en lite snabbare och instabilare kajak än året innan. Med en vanlig rotationsgjuten havskajak ska det dock gå bra.
Men med skaplig kajakvana (havet när det går lite sjö) ska det inte vara några problem alls.
Lycka till
Mvh
/föhl
Carl,
Det är ganska olika från år till år. Ett år jag körde var det faktiskt så illa att jag gick runt i det värsta bubblet, även om det inte var särskillt mycket. Jag hade då valt en lite snabbare och instabilare kajak än året innan. Med en vanlig rotationsgjuten havskajak ska det dock gå bra.
Men med skaplig kajakvana (havet när det går lite sjö) ska det inte vara några problem alls.
Lycka till
Mvh
/föhl
Du kan se själv
Om du går in på http://www.alpendesign.com/Rafilm/index.asp och klickar på AEC 2001 länken kan du se filmklipp bland annat från "Löfstaforsen" som är den "värsta forsen på paddelsträckan, eller hur Oscar?
//Micke
Om du går in på http://www.alpendesign.com/Rafilm/index.asp och klickar på AEC 2001 länken kan du se filmklipp bland annat från "Löfstaforsen" som är den "värsta forsen på paddelsträckan, eller hur Oscar?
//Micke
Re: sant
om allt går vägen så är Muztagh Ata expeditionen på skidor planerad till sen sommaren 2004.
Du då, nya expeditioner på G?
//Micke
föhl; sa:Micke, kommer ni iväg till Muztagh Ata?
om allt går vägen så är Muztagh Ata expeditionen på skidor planerad till sen sommaren 2004.
Du då, nya expeditioner på G?
//Micke
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg