Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Jag vet att det skall gå att göra en arealberäkning med 60Cx men trots att jag läser i användarhandboken hur man man skall göra så lyckas jag ej få fram menyn där jag kan välja areaberäkning. Någon som kan beskriva hur man gör detta? Tacksam för ett pedagogiskt svar.
Jag vet att det skall gå att göra en arealberäkning med 60Cx men trots att jag läser i användarhandboken hur man man skall göra så lyckas jag ej få fram menyn där jag kan välja areaberäkning. Någon som kan beskriva hur man gör detta? Tacksam för ett pedagogiskt svar.
Är det ingen som har använt funktionen areaberäkning på sin Garmin 60Cx eller har den blivit omodern? Någon som vet om Oregon och Colorado har den finessen?
Tyvärr funkar inte. Har gjort så men när man trycker "menu" på det sparade kartspåret så får man bara upp en meny där man kan välja "kartinställningar" resp. "detaljer från". Alltså ingen "areaberäkning".
Han menar nog att han vill mäta en area utan att gå vägen över ett sparat spår.
Menu -> Menu -> Spår -> Menu -> Area beräkning.
Tryck start, traska omkring, tryck stopp och läs av.
Han menar nog att han vill mäta en area utan att gå vägen över ett sparat spår.
Menu -> Menu -> Spår -> Menu -> Area beräkning.
Tryck start, traska omkring, tryck stopp och läs av.