Arealberäkning med 60Cx

Jag vet att det skall gå att göra en arealberäkning med 60Cx men trots att jag läser i användarhandboken hur man man skall göra så lyckas jag ej få fram menyn där jag kan välja areaberäkning. Någon som kan beskriva hur man gör detta? Tacksam för ett pedagogiskt svar.

Jag vet att det skall gå att göra en arealberäkning med 60Cx men trots att jag läser i användarhandboken hur man man skall göra så lyckas jag ej få fram menyn där jag kan välja areaberäkning. Någon som kan beskriva hur man gör detta? Tacksam för ett pedagogiskt svar.
Är det ingen som har använt funktionen areaberäkning på sin Garmin 60Cx eller har den blivit omodern? Någon som vet om Oregon och Colorado har den finessen?

Jag har en 60CSx med det borde väl vara samma sak.

När jag sparat ett spår så står det ju rak upp och ned (när man markerar spåret i apparaten):
Area
x.x km^2

Likaså när jag tankar över spåret till Muppsås, när man väljer "egenskaper".

Är det inte så för dig?

Han menar nog att han vill mäta en area utan att gå vägen över ett sparat spår.
Menu -> Menu -> Spår -> Menu -> Area beräkning.
Tryck start, traska omkring, tryck stopp och läs av.

Han menar nog att han vill mäta en area utan att gå vägen över ett sparat spår.
Menu -> Menu -> Spår -> Menu -> Area beräkning.
Tryck start, traska omkring, tryck stopp och läs av.

Tack för tipset! Jag har en fastighetskarta i min 60Cx och då kan det vara ett bra hjälpmedel att beräkna arean vid skrivbordet.

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg