Åre - sommartid

Östersunds klättterklubb

Hej

Du kan väl förslagsvis kolla med Östersunds klätterklubb.
http://www3.utsidan.se/okk/

Dom har en klätterförare som kan beställas via hemsidan som jag tror täcker även Åre. Men jag vet inte säkert för jag har inte läst den.

Hoppas det var till någon hjälp......

/Daniel

Det som jag själv tycker är bland det bästa där i närheten är Välaberget. Bra förberett. Mycket fina turer. Bra ankare etc. Det finns en förare som är utgiven av åredalens klätterklubb, någongång i början av 90-talet, som i alla fall tidigare fanns att köpa genom klubben.

Mattias Lindvert, som också är aktiv här på utsidan, vet möjligen mer om klättring i trakten, eftersom han är en kille med koll, där uppifrån.

Kolla med honom.

MVH

/Kotten

The dude in Åre

Kotten; sa:
Det som jag själv tycker är bland det bästa där i närheten är Välaberget. Bra förberett. Mycket fina turer. Bra ankare etc. Det finns en förare som är utgiven av åredalens klätterklubb, någongång i början av 90-talet, som i alla fall tidigare fanns att köpa genom klubben.

Mattias Lindvert, som också är aktiv här på utsidan, vet möjligen mer om klättring i trakten, eftersom han är en kille med koll, där uppifrån.

Kolla med honom.

MVH

/Kotten

Mike the Åre Dude, har koll också :)

Välaberget är helt OK, hänger där ganska mycket på sommaren, sen finns det bra klättring i Storlien. Men den bästa klättringen hittar man kring Östersund.

Mike the Åre dude ;-)

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg