Hej, här kommer ännu en tältfråga! Jag har under en tid nu funderat på att köpa ett nytt tält. Efter att ha läst på mycket och blivit tipsad om det prisvärda Arctic Alpine Design WBT2 trodde jag att jag hade bestämt mig att köpa det innan jag började tveka om Nallo 2 vore ett bättre val. Ju mer jag läser på om olika tält, desto mer osäker blir jag... Är det någon som använder Arctic Alpine Designs tält och vad tycker ni om det? Om det stod mellan dessa två tält, vilket skulle ni satsa på? Eller borde jag satsa på någon helt annan modell?
Jag är ute efter ett relativt lätt 2p-tält som ändå ska tåla strängare förhållanden såsom regn och vind på fjället. Rymlig abside är ett plus (helst skulle jag gärna ha två absides men...) + att det gärna ska gå att öppna upp så att en får utsikt från tältet...
Tacksam för tips!
Jag är ute efter ett relativt lätt 2p-tält som ändå ska tåla strängare förhållanden såsom regn och vind på fjället. Rymlig abside är ett plus (helst skulle jag gärna ha två absides men...) + att det gärna ska gå att öppna upp så att en får utsikt från tältet...
Tacksam för tips!
Senast ändrad: