Arc'teryx i Vancouver

Flyger till Vancouver när jag ska till Kanada för att åka skidor och tänkte då köpa jacka, ryggsäck mm från Arc'teryx för det är ju betydligt billigare i Kanada. Kikade på MEC men de verakr bara ha större ryggsäckar från Arc'teryx eller har de andra saker i butiken än hemsidan? Vet att det finns en Outlet också men där kanske man inte kan vara säker att de har de saker jag är jakt efter. Tips på någon annan butik som säljer Arc'teryx billigt i Vancouver

Om du hitta till MEC i vancouver har du säkert fem andra stora frilufsbutiker precis bredvid, så du lär nog hitta nåt!

Jag var och storhandlade på MEC i Ottawa för ett par år sedan och de hade betydligt mer i butiken än vad som då fanns på hemsidan. Jag fick känslan att de på hemsidan framhåller sitt eget varumärke MEC lite mer. I affären är (var?) dock sortimentet betydligt bredare än så.

Efter att ha sysslat med en hel del MEC:ing i Calgary, kan jag bara prata för just Calgary och dess MEC butik. De har skrallt med Arc kläder, dock prylar såsom ryggor och harness finns.

Dock tror jag mycket på Puttri, leta upp en MEC och utgå från de butikerna. Vancouver är ju vaggan för Arc, svårt att tro att de inte finns på fler ställen eller att de har en egen liten avdelning på MEC där.

Återkom gärna med info om hur det gick.

Instämmer, återkom gärna, har haft släkt i Vancouver och siktar att åka dit när de är värdar för vinter-OS.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
tusenkonstnar Lampor Arc, CMG, Maglite Butiker och leverantörer 0

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg