Arcteryx gamma sv

Är det någon som har erfarenheter av den jackan eller synpunkter över huvud taget så skulle jag bli glad om ni delade med er!

/magnus
 
USA

Beställ Arcteryx från USA. Du får det nästan för 75% priset.. Jag fick min Bora 95 idag, och allt har funkat mycket smidigt.. 6 dagars leverans..
 
FRÅN VAR??

Var ifrån beställde du ryggan??
Ber om ursäkt att jag inte svarar på frågan om jackan är bra! Arcteryx brukar för övrigt ha bra saker...
 
Altitude-Sports i Canada

Hej

Jag beställde min från Altitude-Sports i Canada.

$299 kostar den, om du beställer på längre leverans tid så får du ner frakt kostnaden, jag ska ut och vandra nästa vecka så jag var tvungen och ha min snabbt, fick den på 6 arb dagar, beställde den på 10-14 dagar..

Here are the two choices you have for shipping:

1- By Boat, delay 4-6 weeks, fees 45$ Euro>

2- By Plane, delay 10-14 days, fees 80$ Euro

MVh

Thomas
 
Klättermusen är visserligen dyrt men de syr om byxor och jackor i den ärm och benlängd du vill ha dem
 
Jag är supernöjd!

kungsleden; sa:
Är det någon som har erfarenheter av den jackan eller synpunkter över huvud taget så skulle jag bli glad om ni delade med er!

/magnus


Efter nära ett års trånande köpte jag ett Gamma SV för en måndad sedan. Ett första utlåtande gör jag gärna och hittlills har jag använt den för cykling, klättring och fjällvandring utöver att den varit med på en mängd promenader och varit en trogen följeslagare till och från jobbet. De dagar den inte varit på är med andra ord lätträknade och anledning är att jag är supernöjd. Jag har varit på resande fot en del så den är testad på allt som ryms mellan snöiga 3000-meterstoppar ner till varma fuktiga havsnära promenader. Det enda lilla jag saknat är att kunna dra ihop kragen när det regnar eller blåser massor.

Jackan är varmare än vad jag väntat mig och för min del och har den kännts lagom med en ullfrotteundertröja under ner till ca fem plusgrader, och den har varit för varm oavsett vad jag har under om det är över 15 grader. Jag upplever att den andas betydligt bättre än min gamla vanliga Wind-stopper-fleece men visst känns den tät så fort det är lite fuktigt ute. Jag har ännu inte provat den i ösregn men i lättare regn fungerar den i uppskattningsvis en halvtimma. Snö har jag busat omkring i en hel del och den har inte visat tillstymmelse till att bli blöt trots att det var blötsnö.

Jag var lite skeptisk till att ärmarna är tighta nertill men det har visat sig vara suveränt praktiskt för klättring och cykling och tyget är rejält elastiskt så det är lätt att stoppa in handskarna i ärmarna om man så önskar. Jag har varit ganska ovarsam med jackan och forcerat både vassa klippor och taggiga snårskogar men tyget ser helt intakt ut: imponerande! Jag fick kika på en Gamma SV i butiken där jag handlade min som använts några år och den såg ut som i nyskick så hållbarheten verkar lovande. Den ska tvättas i 30 grader - det är väl mindre lovande eftersom det är ett plagg för fysisk aktivitet.


Linda
 
smidigt?

men hur mycket dyrare blir det om jag beställer därifrån? jag tänker på frakt och tull m.m. funkar det bra trots att man bor i sverige? vågar man iaf...?
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
pelka Arcteryx Gamma MX Jacket Kläder 7
brigas Arcteryx gamma mx byxa Kläder 3
rannug Arcteryx Gamma SV, AR eller MX? Kläder 3
Småtärna Laga/limma fåll på Goretexjacka (Arcteryx)? Kläder 17
Mr.H Arcteryx -SV Alpha Jacka Kläder 6
Jaxxx Identifiera arcteryx byxor Kläder 3
Punkt Arcteryx Atom AR Kläder 5
Micro553 Arcteryx Alpha Fl, Beta ZT eller Lyngen eller Fjällräven Kläder 6
LonelyWolf tips och tankar ang Arcteryx nya innovativa skor/kängor med urtagbar innesko :) Kläder 21
skyspy Arcteryx Beta AR Kläder 4
pelka Arcteryx M's Atom LT Jacket? eller annat?? Kläder 6
Schneeberger Arcteryx Alpha SV / Haglöfs Cirque Kläder 6
xfredrikx Arc'teryx Alpha SV Glove Kläder 6
Napoleon Gore och Arcteryx AVRÅDER från Wash-In impregnering. Varför? Kläder 9
avslutat_17_06_20 gamla vs nya Arcteryx Theta AR Kläder 0
Joakim Ambrosson Smartwool och Arcteryx Kläder 14
peppe_37 Arcteryx theta sk pant Kläder 7
linuspersson77 Arcteryx BETA AR jacka - Klättermusen Einride Kläder 2
Martin Fjäderlätt Arcteryx dyra? En myt! Kläder 36
Silverfox Arcteryx Kläder 1
joask202 Arcteryx Fission LT Pant Kläder 0
sandwichman Klättermusen Grim, Arcteryx Theta AR Kläder 15
jonasfranz Arcteryx? Kläder 1
flundval arcteryx Theta AR/LT? Kläder 1
mcpete arcteryx beta ar pants Kläder 1
0399 Arcteryx huvor Kläder 1
Nyman Klättermusen va arcteryx vs norröna Kläder 3
erolorhun ArcTeryx jackor? Kläder 4
langben Klättermusen Misty 2.0 eller Arc'teryx Gamma LT? Kläder 2
langby Gamma MX erfarenheter? Kläder 2
peterjensen Arc´teryx Gamma SV Kläder 3

Liknande trådar

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg