Arc´teryx Bora

Hej!

Har tänkt att investera i en Arc´teryx Bora. Har bestämt mig för en 95 liters. Är den mycket klumpigare än Bora 80?
Beställde först en Bora 80, men den var slut i lager. Kommer inte föränn i oktober....
Är 95:an ett bra köp?

95

Jag tycker det är bra att kunna ha alt i säcken och ingenting (förutom liggunderlag) utanpå så jag är helnöjd med en bora 95.

Se bara till att du får rätt rygglängd samt storlek på midjebältet...

tja

Har en Bora 80 som känns lite för liten i vissa lägen, tex när klätterutrustning för mixade leder trängs med vanlig campingutrustning å mat för typ 2 veckor.
Skulle helt klart köpa en 95:a om jag skulle köpa en ny!

Jag provade först en Bora 95 innan jag köpte min 80, tycker att 80 räcker och jag tyckte att 95:an var lite klumpig.
Har inte haft några problem att få plats med allt i 80:an men då bär jag bara "vanlig fjällvandringsutrustning" och har liggunderlaget utanpå.

/M

Hej

Den blir väll inte lika "klumpig" om man är lång. Är 189. Då borde den väll inte sticka ut så mycket? Det skiljer ju ändå bara 15 liter.

Om jag har large i rygglängd, blir det samma mått på höftbäldet?

Storlek

Du kan nog välja själv.
Jag kör med medium/large för jag var på övre gränsen för medium på avbärarbältet.

Smidighet

Har själv en Bora 80 som jag tycker mycket om. Den kan kännas något liten ibland om man är ute på vintern då man har med sig tält. Även om jag får plats med allt måste jag stuva ordentligt. Så en Bora 95 är nog bra om man ska vara ute på längre turer med mycket pacning.

Tycker inte att det skiljer så mycket i smidighet på de båda modellerna. Det är ju ingen ryggsäck som man klätrar med direkt.

Du borde ta och testa storleken i en butik så det blir rätt! Det är svårt att gissa sig till storleken och om man skaffar sig en ryggsäck för 5-4000 så måste den sitta bra för att man ska vara nöjd.

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg