Arasluokta - staloluokta

Hej

Är det någon som har gått mellan arasluokta och stalo och kan säga ungefär hur långt tid den tog att gå för er, skriv gärna vilken ålder och kondis ni har.

Undrar även om det är någon som har åkt båt samma sträcka och vet vad det kostar?

/Johan

avslutad210712

Gäst
Motsatt väg tog det exakt 3 timmar (på någon sekund när - praktiskt med GPS) för mig men då hade jag gått 11 km innan.

Ålder: 51
Kondition: Soffpotatis

4 timmar i lugn takt inklusive raster.

Ta gärna god tid på dig för det här är den finaste delen av leden, tydligen en av Sveriges bästa utsikter.

/Ulf

Hej

Är det någon som har gått mellan arasluokta och stalo och kan säga ungefär hur långt tid den tog att gå för er, skriv gärna vilken ålder och kondis ni har.

Undrar även om det är någon som har åkt båt samma sträcka och vet vad det kostar?

/Johan

Jag har åkt båt från Arasluokta till västra sidan Virijaure. Den resan kostade 700 kronor. Ola Läntha, vår gamle vargjägare till chaufför, upplyste oss emellertid om taxan Aras-Stalo och den uppgick till 500 kronor. Detta var sommaren 2006.

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg